Obavy
Marmora
Dobrý den, dostala jsem se do celkem nepříjemné situace. Rozešli jsme se s přítelem, který mě napadl. Máme spolu půl ročního syna. Už jsme chvíli od sebe. Se synem má styk několikrát týdně, akorát předání málo kdy je v pohodě a většinou jsou to jen urážky a ponižování mé osoby. Je to pro mě psychicky dost těžké a už na to nemám. Proto chci kontaktovat sociálku, aby jsme se dohodli nějak slušně, jak bude předávání malého probíhat a aby mu někdo vysvětlil jak se má ke mě chovat. Je nevyspitatelný, má hodně výkyvy v chování. Jednou se s ním dá vyjít úplně v pohodě, podruhé mě sprostě nadává a to bez důvodně. Mám i důkazy ohledně jeho chování vůči mé osoby a bylo tam i násilí. Je stálým uživatel marihuany, sem tam i tvrdších drog. Já jsem bohužel též uživatel pouze marihuany. Na sociálku budeme oba přizváni a bude se tam řešit problém ohledně předání. Nic víc ani řešit nechci, akorát mám strach, že tam vytáhne, že si taky dopřejí a toho jointa si dám. Co to pro mě může znamenat? Pokud půjdeme na testy tak THC budu mít pozitivní. Samozřejmě teď uz si nedám, akorát vím že by se to tam ještě objevilo. O malého je postaráno dobře. Bydlení máme a po finanční stránce jsme na tom taky dobře. Věnuji se mu naplno, chodíme i do cvičení, plavání atd. Do výchovy malého dávám vše už od začátku. Akorát vím, že bude kolem sebe kopat. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Marmoro.
Díky za dotaz a chtěla bych Vás ocenit a podpořit v řešení situace.
Dá se opravdu předpokládat, že partner v emoční rozladěnosti a v šanci být v kontaktu se synem, vytáhne i Vaše užívání THC. Pro Vás to znamená, že budete pod drobnohledem OSPODu. Avšak každý OSPOD má trochu jinak nastavené požadavky. Kromě toho základního, a to je zajistit bezpečnost dítěte, většinou chtějí, aby rodič spolupracoval s odborníkem, nechal se testovat na přítomnost drog v těle.
Vy kromě abstinence můžete již nyní začít řešit situaci spoluprací se zařízením, které nabízí služby pro rodiče- uživatele a pomoci v jednání s OSPODem. Je dobré mít v tomto ohledu vedle sebe odbornou pomoc a podporu a nezůstávat na odvykání i složité vyjednávání s partnerem a úřady sama.
Můžete se obrátit na zařízení Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM, kontaktní osobou je PhDr. Ilona Preslová
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
Zde se můžete podívat jaké služby nabízí
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Pokud nejste z Prahy napište a pošleme Vám kontakt na nejbližší odborné zařízení.
Držím Vám palce, ať vše dobře dopadne.
HS