Rekovalescence/samoléčba
piknik
Dobrý den,
rád bych se na Vás obrátil s dotazem (ve skutečnosti asi chci jen od odborníka slyšet "to bude dobrý"), za jak dlouhou dobu můžu čekat zlepšení soustředění/pozornosti/koncentrace po (řekl bych úspěšné) (samo)léčbě ze závislosti na pervitinu - přičemž "čistý" jsem od 1. května tohoto roku a uživatelem jsem byl cca 5 let z toho 2-3 roky de-facto na denní bázi - poslední rok v NEmalém množství (cca 5000,- měsíčně z přímého zdroje tj. "za náklady".. měl jsem smůlu, že mám natolik pět pohromadě, abych fetoval jen na výkon "za bíleho dne" a jinak si hlídal alespoň 5ti hodinovou spánkovou dotaci, stravování "na sílu" apod.) a ve finále jsem už objektivně pociťoval celé spektrum symptomů chronické intoxikace..
..tedy: za jak dlouho budu zase "ready"? ..budu někdy, že ano..?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, pikniku,
máte pravdu, že se takové věci těžko evidují. Ale přesto se v ČR tématu samoléčby ze závislosti na pervitinu věnuje například Pavel Nepustil. Zajívamý článek najdete třeba tady.
Pokud jde o soustředění, pozornost a koncentraci ... psal jste, že jste bral docela intenzivně 5 let. Pervitin je hodně toxická látka a tak je v jeho moci mozek poškodit (mluví se o neurotoxicitě). Mozek je naopak plastický a i ve vyšším věku se může regenerovat. S regenerací vám může pomoci piracetam a Magne B6.
Ale obecně - těžko soudit, jak a kdy se zlepší soustředění, pozornost a koncentrace ... přeci jen nevím, jak na tom jste, nevidím vás, nejsem lékař, který by vás mohl poslat na potřebná vyšetření a ani nemám srovnání s tím, jak jste na tom byl před 5 lety. Udělat pro zlepšení můžete hodně ... počínaje tím piracetam a Magne B6, vyvarováním se užívání látek, které dávají mozku zabrat (včetně alkoholu),  tréningem paměti a pozornosti konče. A možná by nebylo od věci si po takovéhle "jízdě" domluvit nějaké kompletní lékařské vyšetření, abyste věděl, jak na tom jste, co říkáte? Nejde jenom o mozek, ale taky o srdce, játra ... často dstanou zabrat i ledviny, nosní přepářžka nebo žíly, o pohlavních a krví přenosných nemocech nemluvě.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.