Pervitin
Nika
Dobrý den,prosím o radu.Chtela bych se zeptat jak pervitin ovlivňuje osobnost člověka popřípadě jaké psychické důsledky z toho jsou.Moje kamarádka bere 4 roky..dva roky byla na dně a brala každý den když jsem ji nabídla pomoc protože léčbu odmítla tak se jí podařilo omezit to až tak že si dala jednou za 3 měsíce..brala vždy jen nosem.Po nějaké době co byla normální a držela se si našla přítele a odstěhovali se 80km od rodného města kde žila.Vyslo ale na povrch že její přítel je již dvakrát trestaný manipulátor který stalkuje ženy a podle všeho se mu podařilo zmanipulovat i ji.Vsimla jsem si že se poslední měsíce chová divné a vypadlo z ní že bere opět a že je to každý týden a že již po 3 dnech co střízlivý má opět neskutečnou chuť dát si znovu.Zjistila jsem i že ten přítel se kterým žije si dával kdysy a dává stále užívá to výhradně kvůli sexu který si prý mnohdy vynucuje když si spolu dají a že mu nebylo ani hloupé dovést si na sex i kamarádku která je též uživatelka a znal ji jen on tudíž pro moji kamarádku to byla cizí osoba a údajně se s ní zavřel do koupelny když viděl že kámoška nic že na to nemá být ve trojce .co tak pozoruji není to jediná žena se kterou si ten její píše prosím vás jak ji mohu pomoci ,a jak moc zlé na tom doopravdy je ? Tvrdí mi že je v pořádku že to má pod kontrolou ale bojím se že tím řeší každou překážku co v životě má..a bojím se o ní.Dekuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Niko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Užívání pervitinu významně ovlivňuje psychiku člověka, nakolik a jak, je individuální. O tom, že se při dlouhodobějším užívání neblaze mění i jeho osobnost, není sporu, nelze však jedním šmahem zobecňovat.
Jak na tom kamarádka je, z mála přenesených informací, které píšete, si netroufám posoudit, důležité je, jak to prožívá ona.
Že o ni máte strach, je zcela na místě, příběh je smutný a zní nebezpečně, nicméně, má li se něco změnit, záleží především na ní, nikoli na Vás. Můžete jí o svých obavách, o tom, že jí máte ráda a záleží Vám na ní, znovu říci a nabídnout jí kontakty na odborníky, kteří ji rádi podpoří a pomohou jí, pokud projeví zájem.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města kamarádka, nebo i Vy bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty obratem pošleme. Kdybyste měla pocit, že máte potřebu pro kamarádku udělat více, nepouštějte se do dalších aktivit, dokud se osobně neporadíte s odborníky některého zařízení, které poskytuje podporu, pomoc a bezplatné konzultace blízkým lidí, kteří užívají návykové látky. Stačí zavolat a domluvit si termín schůzky.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete využít bezplatných služeb našeho specializovaného zařízení:
Poradna pro rodiče a blízké osoby SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Jak může kamarádka i Vy vyhledat podle oblasti a typu zařízení kontakty na bezplatné služby v dosahu vyhledat samy, se dozvíte na našem webu, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Mám pocit, že nám nepíšete poprvé, odpusťte a opravte mě prosím, jestli se pletu.
Přeji Vám i kamarádce vše dobré, pohodové léto,
Amrit Sen.