Pomoc
Beth
Dobrý den, zdravím,
můj problém se přímo netýká drog, ale také hrají určitou roli. V poslední době jsem se totiž začala sebemedikovat kratomem - beru ho teď už jen z toho důvodu, že nechci přečkat ošklivé abstinenční příznaky. A taky se toužím alespoň chvíli cítit hezky. Celý život neznám nic kromě deprese, byla jsem vždy šíleně negativní a pesimistické dítě a nechtěla žít nikdy, neznám zkrátka ten pocit. Ovšem v posledních dvou letech je to opravdu vyhrocené, upil se mi otec, já ho našla a od té doby nezvládám fungovat už vůbec. Nezvládám chodit do školy, už jsem to řešila s vedením, ten ale mé problémy nebere vážně a netvářil se na žádný další druh pomoci. Docházím pravidelně ke svému terapeutovi, ale bohužel nepociťuji, že by mi to něco dávalo. Ráda si pokecám, rozumíme si, je fajn, ale cokoliv, co řekne, já už dávno vím. Denně bojuju s myšlenkou na sebevraždu a jakmile se teď opět objevují školní problémy, připadá mi to jako jediné řešení. Bydlím kousek od Zlína a snažila jsem se kontaktovat všechny možné psychiatry, ale zkrátka nikde není místo. Mohla bych Vás požádat o radu? Kam mám zajít, co mám dělat, koho můžu požádat o pomoc?

Odpověděl: Amrit Sen
Beth, zdravím Vás,
díky za důvěru a otevřenou zpověď. Doporučuji Vám začít tím, že se o potíže, které prožíváte, včertně myšlenek na sebevraždu, podělíte s Vaším praktickým lékařem/lékařkou, pak bude snadnější se k psychiatrické péči, kterou potřebujete, dostat.
Píšete, že se problém přímo netýká drog, z mého pohledu s ním tak, jako tak, souvisí. Asi víte, že Kratom má vysoký závislostní potenciál, s jehož užíváním může souviset výrazný abstinenční syndrom, jak psychický, tak fyzický.
Proto Vám doporučuji zároveň vyhledat odbornou podporu a pomoc pracovníků zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům návykových látek, služeb je možné využít i zcela anonymně.
Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného zařízení a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor.
Při něm, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí, jak ji řešit, navrhnou Vám konkrétní kroky, které pro sebe můžete podniknout a v případě zájmu se můžete domluvit na další formě podpory.
Rozhodně nezůstávejte s problémy sama, svěřte se někomu dalšímu, máte li někoho komu důvěřujete, ať už v rodině, okruhu bezpečných přátel, nebo kolegů, uleví se Vám. Odbornou podporu a pomoc vyhledejte bez otálení, pokud Vám spolupráce s terapeutem nepomáhá, změňte ho, ideálně by se měl, kromě jiného, dobře orientovat v adiktologické problematice a péči.
Ve Vaší oblasti působí společnost Podané ruce, renomovaná organizace s bohatými zkušenostmi:
Terapeutické centrum ve Zlínském kraji
Třída Tomáše Bati 202
736 02 Zlín-Louky
Telefon: +420 778 417 681
E-mail: terapie.zk@podaneruce.cz
Skype: Terapeutické centrum ve Zlínském kraji
Facebook: Terapeutické centrum ve Zlínském kraji
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticke-centrum-ve-zlinskem-kraji/
Z odpovědí naší poradny:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Mitragyna_speciosa
"Kratom byste neměli kombinovat s žádnými léky a látkami, především s těmi, které obsahují yohimbin, kokain, amfetamin a kofein. Kratom nelze kombinovat s léky na nervovou soustavu a s alkoholem. Další zakázanou kombinací je Kratom a inhibitory MAO - Syrská routa (Peganum harmala, Harmala), Banisteriopsis caapi (Ayahuasca), Mučenka pletní (Passioflora incarnata), Bujarník johimbe (Corynthe yohimbe) a s antidepresivy.
Kratom by neměly užívat těhotné a kojící ženy. Kratom může představovat zdravotní rizika pro osoby trpící nízkým tlakem (snižuje tlak).
Po požití Kratomu nikdy nepoužívejte těžkou techniku, neřiďte motorová vozidla a nevykonávejte žádnou jinou nebezpečnou činnost.
Podle zkušeností uživatelů není kratom návykový, pokud není konzumovaný příliš často a/nebo ve vysokých dávkách. Nedoporučujeme konzumovat kratom denně, případně jen po omezenou dobu 1-3 týdnů. Při dlouhodobějším intenzivním užívání 5 a více gramů denně může kratom představovat nepřiměřenou zátěž organizmu."
Budeme rádi, když se ozvete, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce! Amrit Sen