Léky na spaní
Karel
Ahoj, tak i já zde něco napíšu. Úzkostně depresivní porucha x insomnie denně 300mg trittico 10mg hypnogen + max 7kapek Rivotril, 20 mg paxil poslední dobou mi přestávají zabírat léky na spaní myslíte si že by bylo moudře si nechat místo trittico napsat diazepam ?
PS: jde na doporučení psychiatra či jiné kapacity získat z jiných zemí rohypnol v rámci léčebného plánu ?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Karle,
děkujeme vám za dotaz. Předpokládám, že při vaší diagnóze jste v trvalé péči lékaře psychiatra a na jeho doporučení byste měl brát, případně vysazovat a měnit léky. Naši odpověď na váš dotaz berte jako doplňující. Já jako odpovídající nejsem lékař, ale psychoterapeutka a sociální pracovnice s dlouholetou praxí v adiktologii.
Předpokládám, že z léků, které jste vypsal berete na spaní hypnogen. Dávku hypnogenu už máte maximální na 24 h, proto se nedá zvýšit. Proto by vám lékař mohl doporučit jiné léky na spaní, případně celou kombinaci léků, kterou berete pozměnit.
Co se týče trittica tak to se bere na spaní jen v malé dávce, v dávce, v které ho berete vy působí jako antidepresivum. Proto byste ho určitě neměl nárazově vysazovat, nebo měnit za jiný lék.
Otázka je, jestli si při braní rivotrilu pomůžete ještě dalším braním diazepamu. Oba léky se mohou brát společně, ale žádná velká výhra to není. Oba mají podobný účinek a oba jsou návykové. Měly by se brát jen kratší dobu, aby se vyloučilo riziko vzniku závislosti. Potud můj názor.
Zkuste vše probrat se svým psychiatrem, určitě najdete společně cestu.
Ještě odpověď ohledně rohypnolu -prodej tohoto léku byl u nás pozastaven a nemáme žádnou zkušenost s jeho dodávkami ze zahraničí. Předpokládám, že problém by byl hlavně v proplácení léčby zdravotní pojišťovnou. Mimo to se zde opět jedná o velmi návykový lék.
Přeju vám hodně úspěchů ve vaší léčbě a v řešení všech potíží.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková