Nespavost,paranoidnost,úzkosti,fyzická únava.
Honza
Dobrý den, před více něž týdnem jsem byl s kamarády hulit a pro mě to bylo po druhé v životě, poprvé co jsem byl hulit jsem se bál co to se mnou udělá tudíž jsem byl velice opatrný a potahy z jointu jsem ani pořádně nešlukoval takže jsem prakticky necítil žádnou změnu oproti normálnímu stavu a později jsem toho trochu litoval že jsem byl tak přehnaně opatrný a nedostal jsem se do stavu, do kterého jsem se dostat chtěl. Od té doby uběhl asi měsíc a já se šel znovu zhulit s kamarády tentokrát jsem si ale řekl že si to chci užít a dostal jsem se do druhého extrému.Jestli jsem byl poprvé přehnaně opatrný tak teďka jsem se naopak dost přecenil a dostal jsem toho do sebe více než mi bylo zdrávo a spustil se mi nepříjemný stav tzv... bad trip.Asi po půl hodině ze mě bad trip vyprchal a já byl zase v pohodě další tři dny po hulení jsem byl také úplně v pořádku až další týden v úterý se ve mně spustila nepříjemná série nespavosti a podivných nočních úzkostí. Teďka kdy tohle píšu je neděle už devátý den od té doby co jsem byl hulit a nepříjemné noční stavy stále přetrvávají navíc od včerejšího večera se ty stavy ještě daleko zhoršily a prakticky celou včerejší noc jsem nespal a celý dnešek je mi dost divně jak psychicky tak jsem unaven i fyzicky (předtím během týdne jsem měl nepříjemné stavy jen během noci dneska však velmi sylně působí celý den). Nevím jestli tyto stavy souvisí s marihuanou kterou jsem hulil už před delší dobou nebo jsou způsobeny stresem ze školy který v poslední době zažívám dost nebo něčím jiným ale vevnitř se velmi bojím že za to může to konopí které mi nějak poničilo mozek. Slyšel jsem že marihuana může způsobovat takovéto stavy u lidí kteří mají náchylnosti k nějakým úzkostem a psychozam což já upřímně řečeno trochu mám a chci se tedy zeptat jaká je šance že tyto stavy jsou způsobené konopím protože je mi trochu divné že se u mně objevily až po pár dnech po hulení a jestli jsou způsobené konopím tak jestli mám počítat s vymizením těchto stavů během pár dnů nebo jestli se mám obávat dlouho dobých příznaků. Tak či tak ke konopí se už rozhodně vracet nebudu. Předem děkuji za odpověď a omlouvám se za nějaké ty chybějící háčky a čárky protože tohle píšu v době kdy mě právě ovládají tyto podivné a nepříjemné stavy ve kterých se mi velmi těžce přemýšlí a soustředí.(kdybych měl tyto stavy nějak hlouběji popsat tak se v nich cítím: dezorientovaně,čas mi utíká velmi divně, mám pocit jako kdybych měl zablokovaný mozek a velmi těžce se mi přemýšlí, jsem během nich lehce paranoidní a mám velice nepříjemné myšlenky)

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Honzo,
děkujeme za Váš dotaz a důvěru. Bohužel takto přes internet bez dalších anamnestických údajů o Vás nejsme schopni určit ani vyřešit příčinu Vašich obtíží. Těžko říci, zda to opravdu souvisí s užitím marihuany, možné to je. Můžete to také souviset s Vaším aktuálním psychickým a zdravotním stavem nebo jak píšete i stresem ze školy. Jisté je, že jste dostal od Vašeho organismu zprávu, že THC a jiné drogy pro Vás nebudou to pravé. Bylo by vhodné se dalšímu užití opravdu vyvarovat. U některých jedinců se stává, že intoxikaci provází úzkostný či psychotický stav, který může i po odeznění účinků přetrvávat. Někdy může dojít k provokaci tzv. latentní duševní poruchy. Podobně jako u halucinogenů se mohou objevovat flashbacky.
Doporučuji Vám se uklidnit a odpočinout si. Můžete také popíjet čaj meduňky. Jestliže bude Váš stav i nadále přetrvávat bylo by vhodné o tom otevřeně promluvit s Vaším ošetřujícím lékařem.
Bylo by vhodné také vyhledat odbornou psychiatrickou a adiktologickou péči, kde můžete vše v klidu probrat. Nejprve je potřeba zjistit příčinu Vašich obtíží a poté se nastaví vhodná léčba. Často postačí pouze psychoterapeutická podpora, jindy je třeba přidat léčbu farmakologickou. Léčba psychofarmaky může být pouze na přechodné období, než odezní „nejhorší" stavy a Vaše psychika i tělo se dají do normálu. Většina psychiatrů již předepisuje léky bez závislostního potenciálu.
Určitě je dobré nebýt na to sám!
Stačí Vám tato odpověď nebo se chcete ještě na něco zeptat?
Držím Vám palce, ať je Vám brzy dobře.
S pozdravem,
Nikol Spůrová