Syn 15 let odmítá detox
Nešťastná
Dobrý den prosím vás syn 15 let má nastoupit podruhé na detox na psychiatrii. Souhlasil jenže teď je momentálně v nemocnici užil víc rivotrilu a mají ho převézt na psychiatrii. Je úplně depresivní a pořád mě prosí,že už nikdy nebude hulit, že se nechtěl zabít, že chce domů ať podepíšu revers na psychiatrii. Jsem úplně v pasti. Nechci revers podepsat chci,aby ten detox absolvoval. Může revers podepsat sám? Jak mu narovinu říct, že tam musí. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
podpořte svého syna v tom, aby v léčbě zůstal.
Vzhledem k tomu, že je již podruhé na detoxu, tak nejspíše má problémy s návykovými látkami. Navíc, Rivotril je na recept a nepíšete, kde k němu přišel. To, že se jím předávkoval je opět známka toho, že má problém.
Vysvětlete mu, že je důležité, aby léčbu absolvoval, že ho máte ráda a záleží vám na tom, aby byl v pořádku, že o něj máte strach a léčba je cesta, jak mu pomohou s problémy.
Vzhledem k tomu, že je váš syn nezletilý, tak reverz podepsat nemůže. Vy jste rodič a do jeho plnoletosti za něj odpovídáte.
Doporučila bych vám se obrátit o podporu do Poradny pro rodiče SANANIM tel. 739 268  527 nebo 284 824 234, pokud jste z Prahy a okolí, více zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html.
Případně na www.drogy-info.cz dohledáte kontakt na Adiktologickou ambulanci v místě bydliště, kde také poskytují poradenství rodičům. Nebo napište, kde žijete a vhodný kontakt vám vyhledáme.
Držím palce a nenechte se synem znejistit ve svém rozhodnutí.
Dana Pěčová