Heroin

Jess

Dobrý den, mám diagnostikováno roztroušenou sklerózu. Mohlo by mi zhoršit nemoc malá dávka heroinu.

Odpověděl: Nikol Spůrová

Zdravím Vás, Jess,

díky za Váš dotaz. Pokusím se Vám odpovědět velmi jednoduše. Nevím, nakolik znáte obecné účinky a rizika užívání heroinu nebo jiných opiátů.

Více informací naleznete např. na tomto odkaze naší poradny:

Poté myslím, že si stačí dát vše dohromady. Roztroušená skleróza je chronické autoimunitní onemocnění postihující centrální nervový systém. U každého mohou příznaky a průběh nemoci probíhat zcela odlišně. Užívání heroinu má mnoho rizik i pro zcela zdravé jedince. Tedy je jasné, že pro osoby s roztroušenou sklerózou to znamená zhoršení celkového zdravotního stavu. Předpokládám také, že užíváte na svou diagnózu nějakou medikaci. Kombinace drog a další medikace je vždy velký problém, který může podpořit výskyt nežádoucích účinků léčby či naopak celou léčbu narušit. Někdy může být až ohrožující na životě, třeba i útlumem dýchacího systému.

Doporučuji se heroinu i dalším drogám obloukem vyhnout, dodržovat léčebný režim dle ošetřujícího lékaře a zbytečně neriskovat, ani v malém množství.

Kdybyste potřeboval/a napsat více nebo se na cokoliv doptat, klidně se ještě ozvěte.

Stačí takto? Přeji Vám vše dobré.

S pozdravem,

Nikol Spůrová