Nevím si rady
Oldřich
Dobrý den. Jsem otec 21leteho syna. Syn bere maryhuanu už od základní škola nejde mu to vymluvit ani přesvědčit, přiznal se mi že bere i pervityn. Přišel už dvakrát o práci i o pronajatý být, bydlí semnou a jsem stoho moc špatný. Nevím jak mu pomoci poraďte prosím. Vím musí chtít sám. Jen to on nechce myslím si že by se měl léčit to však odmítá. Jsem bezmocný.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
synovi by pomohlo, kdyby pocítil následky svého chování a jednání.
Tzn. pokud chce bydlet u Vás, měl by přispívat na nájem a jídlo, dále by jste měl jeho bydlení podmínit tím, že se půjde léčit. Nebo u vás nemůže bydlet a bude se muset zařídit jinak.
Tím mu neříkáte, co má dělat, ale dáváte mu zodpovědnost do jeho rukou. Pokud si vybere bydlení s vámi, musí pro to něco udělat.
Pokud na něj nemáte žádný jiný nárok, než aby se šel léčit, asi se nedomluvíte. Buď vám bude slibovat nebo odsouvat svou zodpovědnost za to, jak skončil.
Každopádně, vám bych doporučila navštívit adiktologické zařízení, které se zabývá podporou rodičů a blízkých.
V Praze je Poradna pro rodče SANANIM, tel.284 824 234 nebo 739 268 527 (více zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html ),
nebo si podle bydliště najděte kontakt na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci (případně napište, kde pomoc hledáte a kontakt Vám vyhledáme).
Přeji hodně úspěchů, Dana Pěčová