Extáze a antibiotika
Vítek
Dobrý den, beru od 29.10. ATB Duomax, mám je dobrat ve čtvrtek 4.11. večer. Chtěl bych si v sobotu dát extázi (doma s kamarádem, ne v klubu). Podle článku na internetu by ATB měli setrvat v krvy do 24h po posledním užití, takže by teoreticky neměla ATB zatěžovat játra v té době. Hrozí mi nějaké jiné nebezpečí spojené s ATB a extází v tomto kontextu?
Předem moc děkuju za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Vítku, dobrý den,
s ohledem na důvody, proč antibiotika užíváte, bych to nedoporučovala.
Berte v potaz skutečnost, že organismus byl oslaben nemocí, vnitřní orgány, především játra, mají i bez toho, abyste užil nějakou drogu, už tak zátěž se zpracováním antibiotik. Optimální by bylo, abyste cca tři týdny od dobrání léků se vyhnul všem drogám, včetně alkoholu. Organismus je v tomto období citlivější a podobné zásahy jsou nevhodné. Snadněji může dojít například k dehydrataci, přehřátí mozku, prohloubení účinku užité látky, celkovému kolapsu + další zbytečné komplikace, které mohou souviset s interakcemi jednotlivých látek nebo s onemocněním, kvůli kterému byli léky nasazeny.
Konečné rozhodnutí je samozřejmě na Vás.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová