Jak kontrovat závislost
Lazarus
Dobrý den beru pervitin/tramal 5 let/, zhruba rok a něco beru jehlou nechi jsi lhát závislí jsem ale v jaký míře? Už ani nevím dám jsi jehlu a jsem okej už je to jak medicína nevadí mi to beru to jak to je že je to osud /k dotazu už jsem si v práci musel dát alespoň čáru v práci ale bojím se že už to nejde skrývat paměť,chůze,obličej,hlas možná se mi to zdá někdy se nemůžu soustředit na nic jiného jen už aby jsi dal do žil alespoň to cítít dále tolerance to co by někoho jiného složilo mě to dá na hodinu pak už jsem rád že to mám alespoň v krvi někdy si dám víc aby byl okej druhý den, dělím si to na čas od do/ přemýšlel jsem i o heroinu.. je toho víc zašel bych na skupinu/PS jaké rizika zvážit zamyslet když mi to dojde ne že bych nevěděl ale žíly chtěj víc a víc

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý dne, Lazarus,
díky moc za Váš příspěvek. Přiznám se, že úplně nevím, na co přesně se ptáte. To, že jste zřejmě závislý, jste si zodpověděl již na začátku a dle Vašeho popisu to tak opravdu působí (potřeba zvyšovat dávky, neschopnost fungovat bez pervitinu v krvi, počítání času od dávky k dávce atd.). Nevím, jak byste chtěl definovat míru závislosti, mně přijde důležité to, že Vás užívání již evidentně omezuje v běžném životě a rád byste o tom někde mluvil.
Píšete o tom, že byste rád navštívil skupinu. Pokud jste z Prahy, mohla bych Vás odkázat na motivační skupiny, které fungují v Denním stacionáři SANANIM. Ty fungují každé ÚT a ČT od 10.30 do 12.00 na adrese Janovského 26, Praha 7.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Pokud je pro Vás Praha špatně dostupná, můžete si v Mapě pomoci https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ vyhledat nejbližší adiktologickou službu (Káčko, Adiktologickou poradnu) a obrátit se na ně. Nebo nám napište, jaké větší město máte blízko a my se Vám pokusíme vhodnou službu vyhledat.
Zmiňujete také, že jste uvažoval o heroinu. Prosím, do tohoto experimentu se opravdu raději nepouštějte. Na pervitinu Vám vzniká psychická závislost, která dokáže pěkně zavařit. Na heroinu Vám ale velmi rychle vznikne závislost fyzická, a to je myslím něco, bez čeho se člověk rád obejde. To už je vážně jen koloběh shánění dávky k holému přežití.
Na konci máte PS, kterému také bohužel úplně nerozumím. Pokud se ptáte, na co se připravit, pokud Vám pervitin dojde, tak na toto: můžete cítit například totální vyčerpání, silné propady nálady, úzkosti, silnou chuť po droze.... jde o stav, který je nepříjemný, ale není život ohrožující. Lze ho zvládnout v domácích podmínkách, pomoci může dostatek spánku, dobré jídlo, vitamíny, minerály, odpočinek.
Buďte na sebe prosím opatrný a pokud možno vyhledejte co nejdříve odbornou pomoc.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná