Abstinence - zvracení
Natalia
Dobrý den,
před 9 lety jsem začala kouřit marihuanu. Každý den a ve vysokých dávkách cca 3 roky. Poté jsem otěhotněla a s marihuanou úplně přestala ze dne na den. Kromě špatných nálad a pocení jsem žádné problémy neměla. Což jsem se sama divila ale byla jsem za to samozřejmě ráda. Uběhlo 5 let a vrátila jsem se k tomu. Měsíc jsem to kouřila každý den a poté jsem si řekla, že s tím zase přestanu trvale. Jenže problém. Už první den jsem začala mít prudké a silné nevolnosti. Zvracela jsem i 10x denně - po zvracení veliká úleva ale za pár chvil byly nevolnosti zpět v plné parádě. Každý den jsem si říkala, že už to zítra snad skončí ale ani náhodou. Celý týden jsem jen ležela a zvracela. I Ve vaně, na WC, venku - bohužel po týdnu bez zlepšení jsem to nevydržela a tu trávu si zase zakouřila jelikož jsem potřebovala fungovat a už jsem se zase chtěla normálně najíst a napít. Po pár dnech jsem s tím skončila zase. A opět stejný průběh. Nechápu proč? Psychicky mi to nechybí, tenkrát jsem takové obtíže neměla a nyní kdy jsem to kouřila jen měsíc, se z toho nemohu vymanit. Nic nepomáhá a já se celkem bojím navštívit obvodní lékařku aby si nemyslela, že jsem nějaký narkoman. Chtěla bych se zeptat, čím je zvracení způsobené a kdy přestane? Případně jake organizace mohu požádat o pomoc pokud to sama nezvládnu? Děkuji mockrát za odpověď.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Natalie
díky moc za Váš dotaz. Takhle na dálku a online bohužel těžko přesně říci, co Vaše zažívací potíže způsobuje. Může opravdu jít o důsledek vysazení THC (ale většinou nevolnosti apod. přecházejí do několika málo dní), o psychosomatické potíže (např. stres z vysazení apod.), ale i o jiný zdravotní problém, který se v důsledku kouření marihuany projevil.....
Myslím, že je opravdu na místě, abyste vyhledala odbornou pomoc, a to jak adiktologickou, kde můžete o Vašem užívání otevřeně hovořit, tak lékařskou, v rámci, které by se vyloučily možné zdravotní problémy. Chápu Vaše obavy z nepochopení ze strany lékaře, ale Vaše zdraví je důležité. Lékaři jsou běžně zvyklý řešit potíže plynoucí ze závislosti na tabáku nebo alkoholu. Ti dokáží nadělat s našim zdravím velkou paseku, i když jsou to drogy tzv. legální. V adiktologikém zařízení můžete Vaše obavy bez obalu přiznat a na návtšěvu lékaře se tak připravit. Návštěvu bych ale nedokládala, aby nedošlo k případnému zanedbání problému.
Pokud jste z Prahy, je možné se obrátit například na Adiktologickou ambulanci SANANIM
http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
mobil: 724 521 913
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
Pokud je pro Vás Praha daleko, můžete díky Mapě pomoci https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ vyhledat pro Vás nejbližší ambulanci.
Držím palce, ať je Vám lépe!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná