Užívání kokainu
Jolíček
Dobrý den jsem dlouhodobý ale příležitostni uživatel kokainu....zjistili mi velmi vysoký tlak a beru prášky na to...mám po užití často tlaky u srdce a rychle bušení srdce....když přestanu užívat kokain může se mi můj zdravotní stav a srdce vrátit zpátky do pořádku a ke zdraví ..děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Jolíčku,
díky za Váš dotaz. Bohužel nejsme lékaři - kardiologové, neznáme Vaši zdravotní anamnézu ani celkový životní styl, který může ukazovat na další rizikové faktory přispívající k vysokému tlaku (kouření, složení stravy, pití alkoholu, málo pohybu apod....). Neznáme tedy všechny možné příčiny Vašeho zdravotního stavu. To, zda se Váš krevní tlak po vysazení kokainu zcela upraví, tedy nedokáži zodpovědět.
Co ale mohu s jistotou říci je, že kombinace vysokého krevního tlaku a kokainu je hazard se životem. Sám zmiňujete, že po užití cítíte často tlak u srdce, rychlé bušení atd. To jsou, myslím, jasné varovné signály, které by Vás měly upozornit na to, že je potřeba Vašemu organismu od drog (a stimulantů obzvlášť) ulevit. Jinak hrozí opravdu život ohrožující zdravotní komplikace (např. infarkt).
Pokud je pro Vás myšlenka rozloučení se s kokainem těžká, což může po dlouhodobém užívání být, neváhejte se obrátit na nejbližší adiktologickou službu. Můžete zde otevřeně a bez obav mluvit o svých potížích.
Adiktologické poradny jsou k dohledání například zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Prosím, buďte na sebe opatrný.
Přeji vše dobré!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná