Pervitin a aplikace

Fergasen

Dobrý den prosím o radu když sem si nechtíc v opilosti pichnul špatně pervitin a bolí mě ruka co je nejlepší udělat Abych předešel zákrokům když má člověk abces a za vědomí. Ho pitvání skalpelem jak tomu predejit moc děkuju za odpověď

Odpověděl: Nikol Spůrová

Dobrý den, Fergasen,

díky za dotaz. Vaše zdravotní obtíže takto na dálku nelze objektivně vyhodnotit. Píšete, že jste si dal špatně. Netuším, co si konkrétně pod tím představit.

Bylo by rozumné, pokud nechcete jít k lékaři, abyste zašel alespoň do Kontaktního centra pro uživatele drog a ruku pracovníkům ukázal. Ti Vám ruku ošetří nebo alespoň adekvátněji poradí, jak máte dále postupovat. Dokonce Vám pracovníci i poradí, jak příště aplikovat bezpečněji, abyste do budoucna další výskyt abscesů a jiných komplikací minimalizoval. Kontaktní centrum můžete navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát.

V Benešově můžete jít přímo sem:

Kontaktní centrum, Magdaléna o. p. s.
Nová Pražská 399, Benešov, 256 01
Tel.: 603 478 707, 739 308 401
www: http://www.magdalena-ops.cz

Konkrétněji k abscesům. Absces je místní hnisavý zánět, který obvykle způsobují bakterie a patří vždy k chirurgickému vyšetření. Léčba by měla být zahájena od prvních příznaků, aby se předešlo dalším komplikacím. V prvním případě je třeba se zaměřit na odstranění příčiny abscesu (př. neaplikovat opakovaně do stejného místa, používat dezinfekce apod.).

V první fázi někdy postačí studený obklad. Na počínající absces, kdy je „boule" malá a bolestivá, se aplikují protizánětlivé masti (př. Ibalgin Duo effect), pokud se obtíže zhoršují či se přidají další příznaky jako plnění defektu hnisem, teplota, zimnice, třesavky, zarudnutí, bolest a další, určitě nic neodkládejte a k lékaři zajděte. Je možné, že se zánět rozvine do flegmóny. Někdy je třeba léčba antibiotiky a chirurgické ošetření. Absces v žádném případě nevymačkávejte ani nepropichujte, můžete tím způsobit zánět v dalších tkáních a léčba bude mnohem komplikovanější.

Stačí takto? Pokud potřebujete, klidně ještě napište.

Držím Vám palce v léčbě.

S pozdravem,