vstupní prohlídka
Pavel
Dobrý den, za dva dny mám vstupní prohlídku do práce a včera jsem užil 1 3mg lexaurin nemám s tím moc zkušenosti nevíte jestli se testuje aji na přítomnost benzodiazepinu nemohu to nikde dohledat.Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Pavle,
díky za dotaz! Součástí běžné vstupní lékařské prohlídky by nemělo být testování na přítomnost návykových látek (včetně benzodiazepinů) v těle.
Obsahem základní vstupní prohlídky je toto:
Obsahem každé lékařské prohlídky ke vzdělávání nebo průběhu vzdělávání nebo každé pracovnělékařské prohlídky je základní vyšetření, které zahrnuje
a) rozbor údajů o dosavadním vývoji zdravotního stavu a dosud prodělaných nemocech s cíleným zaměřením zejména na výskyt nemocí, které mohou omezit nebo vyloučit zdravotní způsobilost,
b) pracovní anamnéza; zejména se sleduje odezva organizmu na výskyt rizikových faktorů,
c) komplexní fyzikální vyšetření, včetně orientačního vyšetření sluchu, zraku, kůže a orientačního neurologického vyšetření, s důrazem na posouzení stavu a funkce orgánů a systémů, které budou zatěžovány při výkonu práce nebo přípravě na budoucí povolání a jeho výkonu, a s přihlédnutím k případné disabilitě posuzované osoby7), a
d) základní chemické vyšetření moče ke zjištění přítomnosti bílkoviny, glukózy, ketonů, urobilinogenu, krve a pH moče.
Více o vstupních prohlídkách naleznete například zde: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2013-79
Otázkou je, na jakou pozici nastupujete, u některých povolání s vysokou mírou zodpovědnosti (hasiči, policisté) může být součástí prohlídky i toxikologický rozbor, ale o tom byste měl být informován.
Zmiňovaný lexaurin je lék, který je dostupný na základě lékařského předpisu. Nevím, zda Vám byl lék předepsán nebo jste ho užil jednorázově bez předpisu. Každopádně doporučuji si s léky na předpis nezahrávat a pokud máte potíže, na které Vám lexaurin pomáhá, vyhledat ideálně odborníka - psychiatra a Vaše potíže s ním probrat.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná