Závislost
Tomi Noo
Dobrý den,
na vaší poradnu jsem v minulosti psal už několikrát.. neočekávám, že tímto dotazem se něco změní... spíš vám píšu z důvodu, abych se ujistil, že se to dá ještě napravit... i když já nechci skončit s drogama (teď jsem asi týden nebo dva čistý)
No a něco k té závislosti:
Nedávno mi bylo 18 let, takže jsem skoro na všechno sám... bez pomoci, která se mi dostává každý den od blízké osoby, bych tu asi dnes nebyl.
Všechno začalo myslím že kolem 14. roku.... prvně cigarety, alkohol, pak i marihuana...benzodiazepiny..... kokain a MDMA... zalíbilo se mi to natolik, že jsem tyto stavy dál vyhledával... v 15 to byl PERVITIN, který mě dostal. Dva měsíce šňupání, pak jsem přešel na jehlu.....
krátce před mýma 16. narozeninama jsem se dostal do pasťáku... tam jsem byl asi dva nebo tři měsíce... pak mě dali do dětského domova... po půl roce jsem se dostal na komunitu, pak zase zpátky do dětského domova a od tama do léčebného ústavu. Když jsem bydlel ještě doma, tak jsem chodíval na Renarkon na sezení... taky jsem absolvoval pobyt na psychiatrické léčebně...
Z těch zařízení jsem utíkal... avšak ne kvůli drogám, ale kvůli svobobě... taky mě šikanovali a měl jsem z těch lidí (dětí) strach... prostě se mi tam nelíbilo... tak jsem utíkal... kdykoliv se to dalo, dal jsem se na útěk... vydržel jsem i půl roku, ale vždycky mě chytli (mojí vinou) - potřeboval jsem si dát... a pak jsem najednou nespal pět dní... a už to bylo... Policie a podobně.
Vydělával jsem si prostitucí...
Za dva měsíce do perníku šlo přes 50 000 kč... i více...
Matka je narkomanka... závislá na pervitinu už asi 15 let. Otec je alkoholik, který sice žije normálně a vydělává dost peněz, ale je to sobec.. a mám pocit, že ho zajímá jen jeho život a jeho chlastání. Taky mám pěstounku, která je matkou dvou mých polorodných sourozenců.. žili jsme jako rodina (pěstounka, otec a děti) většinu života dohromady, ale pak se pěstounka od táty odstěhovala... zanedlouho potom jsem ji následoval. Takže jsem pár let bydlel u pěstounky... ta mi dala tisíce šancí, avšak já ji pokaždé zklamal. Ať už to byl alkohol, tráva, pervitin... pokaždé jsem zklamal. No, tak mě dala do toho pasťáku...
No, jak jsem psal výše, teď už je mi 18... s otcem si moc nepíšu (jednou za čas, ale spíš já, on zájem nemá).. s matkou nekomunikuju (nemám zájem)... není psychicky v pořádku. Takže jsem na vše sám (ne doslova... žiju se známým - dalo by se říct).... chodím do školy (chodím/nechodím - jak kdy, je to pro mě těžké) ..
No, občas si něco dám a jedu v tom pak týden a měsíc se dávám do kupy.
Heroin jsem také už měl (speedball)... domácí 80%, takže jsem se málem předávkoval...
Opiáty se mi zalíbily natolik, že je nadále vyhledávám, avšak osoba, od které jsem to měl, mi to nechce dávat.
Ale vím, že se někdy určitě nějaká možnost naskytne...
No prostě ten můj život je ve zkratce katastrofa... jak mám normálně fungovat?
Jo a taky mám problém s alkoholem... já prostě potřebuji mít v sobě nějakou drogu. Nesnáším realitu, nechci v ní být....... Jak dál???
Z perníku mám hromadu psychických poruch, nemůžu být mezi lidma.... Známá si myslí, že mám hraniční poruchu osobnosti, co s tím?
Jsem z Brna (dříve z Ostravy)
Na podané ruce jsem volal (jsem v pořadníku, takže bůh ví, kdy se něco bude dít)
prosím o pomoc a zároveň Vás prosím o radu...
Mockrát děkuji a přeji hezký den.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Tomi,
děkujeme vám za dotaz - já osobně si velmi cením toho, když někdo dokáže napsat takto ucelenou zprávu o sobě. Váš písemný projev je srozumitelný i když píšete, že na tom nejste dobře.
Chápu vás, vaše situace opravdu není jednoduchá. Hodně jste si toho prožil, a i když se vám časem (a já věřím, že ano) podaří abstinovat, stejně budete muset řešit věci z rodiny i z minulosti. Mám tady na mysli řešení v terapii. Zdá se, že jste si prožil hlavně hodně pobytů v represivních zařízeních.
Píšete, že jste byl v komunitě i v léčebně, bohužel nepíšete, kde a ani jestli jste léčbu ukončil.
Někdy první pokus nevyjde a léčbu je potřeba opakovat.
To, že jste v pořadníku na Podané ruce je skvělé, určitě to časem využijete.
Teoreticky byste spadal do ambulantní léčby pro mladistvé, ta bohužel v Brně není. Kvůli vašemu věku bych vám doporučila absolvovat pobyt v Terapeutické komunitě Karlov. Je to komunita, která se specializuje na lidi od 16 do 25 let a má velmi dobré výsledky. Je tam také psychiatr, takže pokud se obáváte nějakých psychických následků po užívání drog tak i tato věc je tam ošetřena.
Níže vám posílám kontakt:
TK Karlov
Karlov 3
398 04 Smetanova Lhota
pošta Čimelice, okres Písek
telefon:+420 605 915 990
e-mail:  karlov@sananim.cz
Kontakt pro zájemce o léčbu mladistvých a mladých klientů a klientek:
Bc. Anna Radimecká - pracovnice KC SANANIM
tel.: 702 036 243
e-mail: radimecka@sananim.cz
Je dobře, že se pro sebe snažíte vyhledat pomoc. Závislost je nemoc a je potřeba ji léčit.
Uvidíte, že když se budete snažit, váš život se začne měnit.
Přeji vám hodně štěstí. Kdykoliv budete chtít zase se na nás obraťte, proto jsme tady.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková
PS: Mám pro vás ještě radu k užívání opiátů. Pokud můžete vyhněte se jim. Vaše situace by se tím stala ještě složitější. Jde o jiný a mnohem silnější druh závislosti.