Nedokonalé vyprazdňování a hlen
Aleš
Dobrý den,
Je mi 20 let, jsem kuřák, 5 let pravidelným uživatelem marihuany(90% bong) a ještě rok a půl zpět, jsem byl častým uživatelem pervitinu a i teď si dám jednou za půl roku na nějaké akci. Nejčastěji jsem ho užíval šňupáním a jen občas kouřením, nebo orálně v kapsli, či papírku. Trpím od malička chronickou rýmou. Již od začátků užívání metamfetaminu jsem měl občas problém, že se látka zasekla v hlenech v krku a následné dva dny jsem měl místo na krku oteklé a bolavé a cca po roce lítala rovnou do dutin. Časem, jsem si čím dal tím více ničil nosní sliznici a přepážku a nebral jsem na to bohužel žádný ohled. Bral jsem to tak, že se to třeba do příště spraví. Začali mě občas bolet uši, hlavně při smrkání. Před zhruba rokem a půl jsem přestal s pravidelným užíváním, protože moje problémy začali být horší. Začalo to vše, když se mi při sexu dělala zhruba 2cm bulka pod varlaty a extrémní vlhko na zadku. Déle jsem začínal pociťovat nepříjemné tlačení a vlhkost u konečníku a nemohl jsem se ani maličko vyprázdnit. Několikrát se mi kvůli tlačení stolice udělali prasklinky na konečníku. Asi po měsíci trvání “zácpy”, se k tomuto přidal nepříjemný pocit ve varlatech a když jsem byl zrovna na nějaké party a zpotil jsem se, tak jsem je měl skoro celé šedivé, s bílými malými pupínky a tvrdší kůží. Asi o další týden později následovalo naprosté vysušení a zbělání žaludu s nepříjemným zápachem a vyústění trubice bylo zarudlé a zduřelé s občasným výtokem (asi hlen?) do pár hodin od doby, kdy jsem si dal čáru. Když jsem nespal více jak dva dny, tak jsem měl nepříjemné pocity stékaní něčeho studeného po nohách a měl jsem studeným potem promočená chodidla, která extrémně smrděla. Jako poslední věc před abstinencí mi začalo občas bolet na různých částech těla od týlu lebky, přes krk, záda, až do stehen zezadu. Občas, když jsem po noci vzhůru vychrchlal enormní množství hlenu, cítil jsem, jak to tahám až od oblasti spodních zad směrem nahoru do krku a následně se mi uvolnilo břicho a já si mohl zajít normálně na záchod. Od té doby, jsem měl všechny tyto příznaky, kdy byl vždy jeden nejintenzivnější. Často mi je nastartoval bong. Už to jsou skoro 2 roky, kdy jsem přestal pervitin užívat pravidelně, ale nějaké nepříjemnosti mi zůstali i nadále, jako nedokonalé vyprázdnění stolice, zhoršený odchod plynů, neúplné zasekávané močení, vlhkost na konečníku a žaludu, svědění varlat. Jdu klidně 5x denně, kdy první stolice je zpočátku pevná, měnící se na tekutou a je celkově nejoběmejší a další jsou už jen takové ‘bobky’ a často hlen. Dokonale se vyprázdnit, se mi povede 1 za měsíc..Občas, když jsem si doma chtěl ulevit, tak mi do trenek vystřelil nažloutlý nebo nahnědlý hlen. Nedokážu si to představit na veřejnosti. Mám kvůli tomu nepříjemný pocit, jako by mi zpocený penis, nebo konečník smrděl. Což by mohla být jen tzv. “schíza” z doby užívání, protože mi nikdo nikdy neřekl, že nějak páchnu. Omlouvám se, za tak dlouhý dotaz. Navštívil jsem gastroenterologa, urologa, dermatovenerologa a všichni mi řekli, že jsem naprosto zdravý. Zkouším žít s těmito problémy a doufám, že přestanou sami. Max jednou týdně se cítím komfortně a zdravě, ikdyž jsem naprosto změnil svůj jídelníček a životní styl. Sportuji, jím zdravě, studuji, ale právě po fyzické námaze mám často problém si zajít na velkou. Už mě omezují v sociálním životě např.jízda v MHD/sezení vedle někoho/nepříjemné nadýmání/časté chození na záchod/neustálé kontrolování spodního prádla a utíraní zadku. Dnes jsem si vzpomněl, že existuje Vaše poradna, tak budu doufat, že mi dokážete poradit, co by mi mohlo být, popřípadě poradit, kam zajít. Mockrát Vám děkuji a velmi oceňuji Vaši ochotu pomáhat závislým lidem.
Přeji krásný zbytek víkendu!
Aleš

Odpověděl: Nikol Spůrová
Aleši, zdravím Vás,
z Vašeho popisu je zřejmé, že se snažíte najít řešení Vašich nepříjemných obtíží. Bohužel takto přes internet nejsme schopni určit příčinu Vašich obtíží ani najít nějaké vhodné řešení.
Z toho jak jste popsal Vaše užívání, je jasné, že drogy pro Vás nebyly, nejsou a nebudou to pravé. V první řadě by bylo vhodné se dalšímu užívání, včetně THC a alkoholu, vyhnout. Je pravděpodobné, že by se Váš zdravotní i psychický stav mohl nadále komplikovat. Užívání drog má velký vliv i na psychický stav. U některých jedinců může i jednorázové užití spustit psychické obtíže, což se může dít i u Vás.
Píšete, že jste navštívil už několik lékařů a ti Vám sdělují, že jste úplně zdravý. Bylo by vhodné ještě jednou otevřeně o svých potížích promluvit se svým praktickým lékařem. I když se Vám do toho asi nechce, nebojte se narovinu přiznat vaši zkušenost s užíváním drog. Na prvním místě je vždy vyloučit somatické komplikace.
Bylo by vhodné také svůj stav zkonzultovat s psychiatrem, psychologem nebo nějakou adiktologickou službou. Třeba i krátkodobá psychoterapeutická podpora může pomoci ulevit od naléhavosti myšlenek, že se váš stav zhorší nebo si uděláte ostudu. Poradí Vám, jak pracovat s úzkostí apod. Pokud máte potíž návykové látky vysadit nebo udržet abstinenci, můžete také probrat svou motivaci a získat podporu. Je dobré na to nebýt sám!
U zdravého životního stylu a sportu určitě zůstaňte, to je skvělé.
Pokud potřebujete nasměrovat přesněji na konkrétní zařízení nebo se na cokoliv doptat, napište.
Stačí Vám to takto?
Držím palce, ať jste brzy fit!
S pozdravem,
Nikol Spůrová