Abstinencne príznaky od kofeinu
Np811
Dobrý deň, už asi 7 rokov pijem energetické nápoje. Vždy keď si už na kofeín, ktorý tieto nápoje obsahujú moje telo zvyklo a začal som aj cítiť abstinencne príznaky (únava, neschopnosť koncentrácie a pod.) dal som si cca 2 týždne pauzu a opäť som sa cítil dobre. Avšak, pred asi rokom sa mi stalo, že aj keď som kofeín prestal konzumovať, resp.som jeho príjem výrazne obmedzil tak tie príznaky vôbec neodchádzali a neodisli doteraz.A ani samotná tolerancia na kofeín sa mi neznižuje aj napriek výraznému zníženiu príjmu kofeínu, čo sa mi predtým nestávalo. Neviete mi prosím poradiť, čo mám robiť a napísať mi, že čo sa v mojom tele stalo, že tie "abstaky" neodchádzajú aj napriek tomu že kofeín skoro vôbec nekonzumujem? Ďakujem pekne za odpoveď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Takto na dálku je velmi těžké na podobné dotazy odpovídat, na to si, ani nikdo jiný, netroufáme. Každý člověk je jedinečný originál, pití kávy a jeho dopady, případná závislost na kofeinu a možné související projevy se mohou u jednotlivců významně lišit.
Netroufám si ani ohadnout, jestli popisované potíže souvisí s pitím kávy, závislostí na kofeinu, abstinenčím syndromem, nebo něčím jiným, například životním stylem a dalšími somatickými, či psychickými zdravotními příčinami.
Doporučuji Vám probrat Vaši situaci a potíže, které prožíváte, s lékařem, ať už praktickým, nebo se specialistou z oboru neurologie, psychiatrie, ideálně s psychiatrem - adiktologem.
Ještě dotaz, užíváte nějaké léky, ať už předepsané lékařem, nebo z jiných zdrojů, jaké? Byl jste někdy v ambulantní, či jiné terapeutické, psychologické, nebo psychiatrické péči?
Děkuji za doplnění, přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.