Meta/sub
Mira
Dobry den,
chci SE optat. Chodim uz 15 let na metadon, samozdrejme s prestavkami, kdy jsem relapsoval a slehal v lete opium, bral benzaky.. poslednich cca 4, 5 let jsem cistej. Tzn. krom THC neuzivam NIC, ani alkohol.. ale jsem na tom metadonu. Beru 45 ml. Coz je krat 5? 225 mg? Jsem celkem okej schopny pracovat a zit a podle hodnoceni okoli vypadam poprve v zivote vyrovnany a stastny. Mam tendenci porad zvedat. Lekar mi nechce davat Vic nez 50 ml. Coz ASI chapu. No mam ale ted tyden kdy beru min. Odmeruju si strikackou 30 ml. A nemam abstak, NIC. Jsem lepsi. Na druhou stranu si delam zasobu a.. no je mi dobre. Chtel bych metadon vysadit. Prechod na subutex mi ale lekar vpodstate zakazal, ze beru moc metadonu blabla...muzu prejit pls na subace? Vim ze musim den pockat, to je jasne, ale mam 3 baleni 8 mg tablet a rikam si, ze metadon utnu. Vezmu si, aspon mam v hlave tech 40 ml, at den luxusne preckam a dalsi den kdy uz SE na metadon tesim dam subutex. Pujde to? Na nouzi mam od kamarada nejaky dormica Nebo co, na spani prej, ze sub netlumi a muze me to az prekvapit. Jinac beru Zoloft a atarax.. ale to je ASI nelodstatny. Dekuji za odpoved

Odpověděl: Nikol Spůrová
Mira, zdravím Vás,
díky za Váš dotaz. Na Vašem místě bych se držela doporučení lékaře, který Vám metadon předepisuje. Při takto velké dávce metadonu opravdu není vhodné přecházet na buprenorfin (Subutex nebo Suboxone). Je v tuto chvíli pravděpodobné, že i při maximální možné dávce buprenorfinu budete mít nepříjemné odvykací stavy.
Není mi moc srozumitelné, proč aktuálně snižujete metadon. Píšete, že při 45ml metadonu celkem dobře žijete a jste schopný pracovat, okolí Vás vnímá jako šťastného a vyrovnaného. To je dobrý výsledek léčby. Také zmiňujete, že máte chutě navyšovat dávku a přesto chcete snižovat. Sám bez dohody s lékařem zkoušíte, ale děláte si zásoby metadonu, "kdyby něco". To jde celkem proti sobě a odpusťte, zdá se mi to i velmi rizikové. Snižování a vysazování je doporučeno pomalu a po malých dávkách, případně za hospitalizace na detoxifikační jednotce. Vhodné je také začít vysazovat ve chvíli, kdy se cítíte stabilizovaný ve všech směrech. Jestliže klient není dobře stabilizovaný a snižuje, v praxi se často setkáváme s relapsy na dalších opiátech nebo jiných látkách. Je to takový začarovaný kruh.
Na Vašem místě bych se i vyvarovala doporučení Vašich kamarádů, tedy naordinovat si ještě Dormicum. Kombinace opiátů a benzodiazepinů je velmi nebezpečná, hrozí celkový útlum dechového systému až smrt.
Prosím tedy, držte se doporučení Vašeho lékaře, případně s ním vše konzultujte!
Stačí to takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Přeji Vám vše dobré a buďte na sebe opatrný.
S pozdravem,
Nikol Spůrová