Marihuana
Pitr
Dobry den,
Hulil jsem asi 11let v kuse, posledni pul rok 90%tni vytazky thc, coz byla sila a mel jsem na tom svoji prvni uzkost v zivote.. proto jsem si rekl stop
Dnes je to cca 3 roky ,co nehulim,,
Prvni rok naprosta katastrofa,,fyzicka abstinence thc (nespavost atd) presla cca po 2-4mesicich..
Po psychicke strance to byl des a hruza, uzkosti,deprese,myslenky v haji..
Cca po roce jsem se zacal citit dobre, nasel jsem si pritelkyni, zacal sportovat,zacal cestovat,zalozil docela uspesnou firmu..
Pote mi kamarad predstavil produkty cbd,ktere vyrabel, bylo tam o neco vetsi % thc ,nez je povoleno.
Zacal jsem tedy konzumovat kapky vecer ,asi po tydnu mi to udelalo stav,jak bych se zhulil. Dostal jsem strach a nechal toho.
Vse oka..nicmene jsem to chtel jeste zkusit ,najednou se mi stavy zalibili a ja misto par kapek daval minimalne ctvrt lahvicky..
Posledne jsem to prehnal a dal jsem skoro pul lahvicky, dostavila se hrozna uzkost ,buseni srdce atd..pripomina mi to,jak jsem se poprve v zivote zhulil…
Od te doby to neberu a uz ani nechci..mozna ano,ale max 1-3kapky denne na zdravi..
Je to cca 10dni a mam uplne zhorsene nalady ,nechce se mi nic delat a vnimani,nebo nevim,jak bych to rekl. Ale pamatuji si,ze jsem to tak mel poprve v zivote ,jak jsem se zhulil …
Myslite, ze zas chvili potrva ,nez se mozek ocisti od thc atd? Nebo to je jen silna vsugerace?
Moc dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Pitře, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Člověk, který se předávkoval, prošel toxickou psychózou, nebo má z nejrůznějších důvodů dispozice k psychickým poruchám, by se měl konopným drogám a THC, jako takovému, nejlépe navždy vyhnout. V opačném případě existuje riziko psychických potíží, nastartování psychických poruch, rozvinutí, nebo prohloubení psychického onemocnění, které může přetrvávat i po odeznění účinků a nemusí být snadné se uzdravit, v krajním případě se může stát, že se člověk nemusí úplně uzdravit nikdy.
Léčba může být zdlouhavá a náročná, při komplikacích, které mohou mít významný vliv na komfort života.
Doporučuji Vám tedy se po zbytek života vyhýbat nejen konopným drogám a THC, ale také všem psychostimulantům a halucinogenům, které by Vám stejně, jako THC, mohly i při minimální jednorázové dávce "nejčistšího materiálu", mohly navždy obrátit život naruby.
Obecně platí, že je každý člověk neopakovatelný originál a drogy na něj mohou účinkovat různě, stejně jako se mohou dopady jejich užití/užívání u jednotlivců lišit.
Pokud dokážete bez odborné podpory s užíváním skoncovat, potíže časem samy nevymizí a měly snad v nejrůznější formě a intenzitě pokračovat, nebo se vracet, vyhledejte odbornou pomoc a situaci proberte se specialisty, nejlépe s psychiatrem - adiktologem, nebo se zapojte do programu pro uživatele konopných drog, kteří touží po uzdravení a svobodě.
V Praze se touto problematikou zabývá například Denní stacionář SANANIM, který disponuje specializovaným programem: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html.
Pokud jste z jiné části republiky, než z Prahy a okolí, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bylíte, rádi Vám potřebné kontakty na odborníky, kteří Vás rádi podpoří a pomohou Vám, obratem pošleme.
Jak můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat kontakty sám, se dozvíte na webu naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Zároveň Vám doporučuji podívat se na web projektu Končím s hulením, na který, kromě řady užitečných informací k tématu a testu závislosti, nabízí i možnost on-line léčby: https://koncimshulenim.cz/.
Další užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
Kdybyste se potřeboval ještě na něco doptat, kdykoli napište.
Buďte na sebe opatrný, držím palce!
Amrit Sen