Udělají rozbor
Kluk
Dobrý den prosím vás dnes jsem dala příteli moc a on s tím jel do nemocnice ať to otestují zda užívám drogy?mě by zajímalo jestli tu moc přijmou a otestují a dají mu výsledky?

Odpověděl: Amrit Sen
Opět zdravím,
právě jsem odpovídal na Váš obdobý dotaz. V nemocnici příteli Vaši moč na drogy neotestují. Takové testy se zpravidla provádějí jinde, ve speciálizovaných toxikologických laboratořích. Pražská je například součástí Ústavu soudního lékařství.
Pokud testy nařídí se souhlasem pacienta lékař, posílají se do toxikologické laboratoře, která může být, ale většinou není součástí nemocničního zařízení. Určitě to nefunguje tak, že do nemocnice někdo přiveze moc a ta ji otestuje.
Přikládám kopii předchozí odpovědi:
Díky za důvěru. Teoreticky vzato i prakticky Váš přítel Vaši moč do toxikologické laboratoře odnést, nebo poslat může. V souvislosti s tím by musel vyplnit formulář, ve kterém je ošetřeno GPDR.
To znamená, že by se musel "tvářit", že jde o jeho moč, nebo nějak jinak obejít zákon, protože bez souhlasu testovaného ničí vzorek testovat nesmí. Bez Vašeho souhlasu by se tak dopustil protiprávního jednání a vystavil se možnému postihu, výjimkou je situace, kdy test nařídí soud.
Navíc, cena takového testu se pohybuje kolem 2 000 korun.
Ptáte se na laboratorní, tedy nejspolehlivější testy, asi víte, že daleko snažší je orientační multitest, který se dá v lékárnách, nebo přes internetet pořídit daleko levněji, tyto testy však nemají 100% spolehlivost. I u takového "rychlotesu" platí, že Vás přítel smí testovat pouze s Vaším souhlasem, bez kterého by se dopustil protiprávního jednání.
Stačí takto? Kdybyste se ještě potřebovala na něco doptat, kdykoli napište.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
poděkování nikdy neuškodí. Amrit Sen