odpovet
sustin
stim co ste mi napsala o pomahani mate pravdu.pritelkyni take nechci stratit tak se rozhodnu prestat ale neni to tak lehke uz kdys se rano probouzim ze silenou chuti tak si rikam dneska ne,ele bouzel se nekdo stavi a ten umysl mne rozmluvi a tak je to skoro porad.ptam se sam sebe jestli to opravdu chci skoncit nebo si to jen namlouvam protoze kdybych opravdu chtel skoncittak se to podari.nebo je droka takovi pan ze me ovladne celi muj zivot a zkazi me vse na cem me zalezi?chci toho nechat!!!ale nechci se sejit znejakkym odbornikem nechci aby se name lidi koukali jak na nejake ho dalsiho fetaka kterej chce pomoc a jen as zavru dvere tak abi si rekl tej je stracenej.

Odpověděl: Bára Orlíková
Vím, že to nemáte jednoduché. Odhodlat se k tomu, že chcete přestat, nemusí vždycky znamenat, že se vám to hned povede. Ale vždycky to znamená, že do toho musíte vložit nějakou energii a úsilí, samo z nebe to nepadá. Přestat brát znamená změnit styl a prostředí, ve kterém se pohybujete, naučit se zvládat chutě na to si dát, naučit se odolávat okamžitému pokušení... Je to opravdu těžké, to vím, proto mám pocit, že mít podporu ze strany někoho z terapeutů je výhodnější a je větší šance, že se vám to podaří ustát. Všichni kolegové, kteří odpovídají do této poradny, zároveň pracují s klienty v jednotlivých zařízeních SANANIMu. Myslím, že i z jejich odpovědí, které můžete najít na těchto stránkách, je zřejmé, že k tomu, aby klienty odsuzovali nebo odepisovali jako ztracené, mají dost daleko... Myslím, že by stálo za to to zkusit. Když mi napíšete odkud jste, tak bych vám mohla i někoho konkrétního doporučit. Promyslete to a nevzdávejte to. Droga nemá absolutní moc a nemusí ovládat celý váš život. Bude vás to něco stát, ale rozhodně se z toho vyhrabat dá, věřte mi. Držím palce.