Neteř bere drogy
tom
Dobrý den, mám neteř 16 let a její matka si s ní neví rady ,už doma nachází obaly od injekčních stříkaček až po špeky v batohu. A chci se zeptat jen co může udělat bez jejího souhlasu, jestli ji je možné dát nedobrovolně na léčení a nebo co s ní dál dělat. S rodičema nekomunikuje a vede si svůj život domu chodí pouze občas přespat nebo si něco odnese na prodání. Díky za Info

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Chápu Vaše obavy a starost o neteř, je zcela na místě. Je sice velmi těžké ovlivnit uživatele drog proti jeho vůli, by se sebou něco kloudného začal dělat.
V případě nezletilosti ale rodičům pořád zbývají ze zákona páky k umístění do léčby, a to i proti vůli nezletilé.
Proto doporučuji zoufalé matce co nejdříve kontaktovat odbornou pomoc a situaci probrat s pracovníky zařízení, které pracuje s rodiči a blízkými nezletilých uživatelů nelegálních drog.
Situaci můžete s odborníky probrat i Vy.
Dozvíte se, jak s dotyčnou komunikovat, jaké jsou možnosti umístění do léčby a jak podpořit její motivaci k pozitivním změnám.
Přikládám kontakty na služby v okolí:
Centrum adiktologických služeb Magdaléna, o.p.s.
Nová Pražská 399
256 01 Benešov
Telefon: +420 317 728 880
Mobil: +420 739 308 401
Vedoucí: Mgr. Jiří Zatřepálek
E-mail: zatrepalek@magdalena-ops.cz
Web: www.magdalena-ops.eu
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež MeziČas
Na Bezděkově 2004
256 01 Benešov
Vedoucí: Bc. Iveta Neradová
Mobil: 739 570 998
E-mail: neradova@magdalena-ops.cz
Kdybyste se potřebovala na cokoli doptat, napište.
Přeji Vám, neteři i rodině vše dobré,
Amrit Sen.