suboxone řízení auta
iva
Dobrý den, prosím napište mi, zda se při užívání suboxonu může řídit auto.
Odhalí se při běžných testech ?Nikde jsem se to nedočetla. Syn je na této substituční léčbě a tvrdí, že může, je to pravda? Co když ho zastaví policie?
Děkuji Iva

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
Suboxon se při testech bez pochyby odhalí. Obecně se uvádí, že Suboxon ovlivňuje pozornost, řízení motorových vozidel i schopnost obsluhy strojů. Lidé nastupující do substituční léčby jsou o tom informováni.
V případě, že by byl syn kontrolován policií, měl by nejspíš testy positivní a pak by po něm byly požadovány konfirmační testy z krve a moči. Ty by potvrdili užití, odhadly dobu a velikost dávky (případně i dávek předchozích), porovnaly s informacemi, které by měl být syn schopen poskytnout (kolik a kdy užívá). V případě, že by chtěl syn obstát, měl by být schopen prokázat 2 roky kontrolované abstinence (substituci lze v tomto případě vnímat jako kontrolovanou abstinenci), ale také by mohla roli hrát zpráva a doporučení ošetřujícího lékaře. Pokud je syn v programu alespoň dva roky, nemá žádné positivní toxikologie (na jiné látky než buprenorfin), dodržuje frekvenci i velikost dávky, jeho ošetřující lékař je s řízením obeznámen a souhlasí, zároneň nemá syn jiné prohřešky, pak by neměl být problém. Nicméně v praxi by to nejspíš v případě konfrontace s policií znamenalo určité vyjednávání, vyjasňování a zařizování.
Pokud byste se chtěla dovědět víc, není nic jednoduššího, než zkusit telefonicky kontaktovat synova lékaře a alespoň na obecné rovině se informovat (pokud je synovi více než 18 let, neměl by s vámi lékař jeho konkrétní situaci probírat, ale obecné informace ohledně řízení a užívání Suboxonu by vám měl být schopen poskytnout).
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela M.