pomoc
nnnnnn
mam 30 leteho syna ktery bral drogy ma psychickou nemoc a stale nam vyhrozuje a napada jsem uz psychycky na dne leky nebere nelecí senekolikrat byl hospitalizovany na psychiatrii po reverzu propusten je nejaka moznost ze bychom ho mohli dat lecit i pres jeho odpor prosim pomozte jsem uz zoufala

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že už se cítíte hodně vyčerpaná a zoufalá. Není divu, neustálý kolotoč kolem syna musí být vyčerpávající. Už jste i zažili situaci, kdy byl hospitalizován, ať už nedobrovolně nebo z počátku dobrovolně, a tak víte, že to nikam moc nevede. Pokud Vás napadá, můžete (opět) zavolat policii, pravděpodobně bude znovu hospitalizován v PL. Možná to tentokrát dopadne jinak, ale pravděpodobně opět podepíše po nějaké době reverz. Nedobrovolná léčba mže trvat jen tak dlouho, pokud jsou k ní nezbytné důvody, což nutně neznamená až do vyléčení. V momentě, kdy je pacient stabilizován, včetně medikace, a nejeví zájem o další léčbu, je na něm, jestli odejde, nebo ne. Jakmile pak přestane léky užívat, nebo dokonce začne znovu brát drogy, vše se opakuje.
Pokud to má tentokrát dopadnout jinak, bude se muset změnit něco zásadního ve vašem vzájemném soužití se synem. Na to neexistuje žádný jednoduchý recept, vždy je potřeba posoudit dobře skutečnou situaci v rodině. Proto bych doporučovala dojít se poradit o dalším postupt osobně.
Pokud byste měl zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně a pokud budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, pokud napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)