absťák
sova
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat za jak dlouho odezní absťák teda ten nejhorší. Kamarád bere pervitin cca 10 let cca 5 let denně. Momentálně je 3 dny čistý . Sice dost spí ale do práce normálně jde nervózní ani moc není měl výpadek jedno ráno ale to je to nejmenší. Dnes se dokonce dokonce rozhodl ze si ještě nedá a zkusí to vydržet . Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí abstinenční syndrom v podobě jako například u heroinu, tak jak to je známo z filmů. Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim (nealko) a vyváženě jíst. Nechat organismus dostatečně odpočinout.
Po psychické stránce může kamarád očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Může zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně.
Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Pokud by si kamarád chtěl dojít o svém braní popovídat, což bych doporučovala, může se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. K-centra nabízí poradenské služby bezplatně, nezávazně, lze přijít kdykoliv během provozní doby bez objednání a není třeba se něčím prokazovat, můžete tedy služeb využít zcela anonymně, klidně oba.
Pokud nevíte, kam si případně zajít, tak napište znovu a uveďte kde žijete (větší města) - pokusíme se Vás vhodně nasměrovat.
Tak dostatek sil!
S pozdravem MK