Recidiva
MrNkah
Zdravím vás...
nedávno jsem už této poradny psal a teď mám další dotaz. V minulém dotaze jsem zmiňoval mou abstinenci od pervitinu, Marihuany a Subutexu, která byla dnes dopoledne pohřbená... po osmi měsících (téměř devíti) jsem si zakouřil marihuanu, dvacet minut jsem se cítil jako král a pak to přišlo, výčitky, strach, úzkost a lítost nad tím že jsem pohřbil téměř devět měsíců abstinence. Nehodlám pokračovat v užívání marihuany ani ničeho jiného, chci opět abstinovat a být čistý, ale po dnešním zkratu si říkám že bych měl vyhledat alespoň ambulatní pomoc, a proto bych se rád zeptal - kam se obrátit ?
Jsem z okolí Chomutova...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Ano, naši komunikaci si pamatuji.
Recidivy, bohužel, k abstinenci občas také patří. Není to sice úplně na pochvalu, ale zase nemá smysl obviňovat se přespříliš a zbytečně se tím oslabovat ještě více. Z recidivy můžete mnohé vytěžit pro sebe, když se ze situace, která vznikla, poučíte, dobře ji zpracujete, možná tak předejdete dalším.
Rozhodně je fajn, že máte chuť dál abstinenci držet a že Vás tento moment popíchnul ve smyslu využití odborné pomoci. Zkuste pomoc vyhledat, být v průběžném kontaktu a hlouběji probrat vše co recidivě předcházelo, co by se příště dalo udělat jinak, jak se lépe orientovat v tom co se s Vámi děje a bude dít, celkově dostat své chování pod svou kontrolu...
Veškeré zařízení pracující s uživateli naleznete v databázi zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat kraj, okres, město a druh.
U Vás se můžete obrátit třeba sem (kontakt a další info v odkaze níže), můžete se zde nezávazně, anonymně a bezplatně poradit co by se dalo ve Vašem případě dělat a jaké služby byste mohl případně čerpat. Konečné rozhodnutí je na Vás, nikdo Vás nebude do ničeho nutit.
Kontaktní centrum
Hálkova 224 (vchod z ulice Riegrova)
Chomutov
Tel: 474 652 030, 725 543 162
Email: kcchomutov@os-svetlo.net
Provozní doba: pracovní dny 8,00 - 16,30
Více zde: www.os-svetlo.net
Mapa: http://ossvetlokadan.webnode.cz/sluzby/k-centrum-chomutov/
Přeji, aby se vše začalo ubírat lepším směrem. V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK