Jak postupovat
papaja
Dobrý den.Mám silné podezřezemí,že syn fetuje.Když jsem se ho na to zeptala vlatně mi to ani nepopřel.Je mu 18 let.Můžu já jako matka i když už je dospělí požádat o umístění do léčebny? A jak je to s placením za ummístění v léčebně.Za odpově předem děkuji.Papaja

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud je syn už plnoletý, pak ho nemůžete nechat hospitalizovat v léčebně proti jeho vůli. Není to ani moc smysluplné, většinoutaková léčba stejně nikam nevede.
Váš dotaz je veli stručný, ale předpokládám, že syn u Vás ještě bydlí, možná od Vás dostává i kapesné. Měl by tedy stále ještě dodržovat nějaká pravidla společného soužití a do těch nepatří užívání drog. Můžete to po něm žádat, máte právo nastavit i nějaké "sankce", pokud se nic nezmění. V podstatě můžete požadovat, aby se změnily některé projevy chování, které Vás vedly k závěru, že bere drogy. Tím se vyhnete někdy nekonečné diskusi o tom, jestli dotyčný užívá, jestli už jde o závislost apod.
Celá situace je hodně složitá a tak bych určitě doporučovala probrat ji s odborníkem osobně. V Praze je možné objednat se přímo do naší poradny, pokud je pro Vás vhodné jiné město, ráda Vám pošlu kontakt.