Sestra - pervitin
Bezradná
Dobrý den, moje sestra po 10-ti letech abstinence začala znovu užívat pervitin.
S malými přestávkami již téměř dva roky. V první závislosti jsme celá rodina drželi pohromadě a silou vůle ji pomohli k \"vyléčení\". Teď má dvě děti, manžela a její zatvrzelost je mnohem větší a silnější. Na její obranu musím říct, že se občas snaží (K-centra), občas se i svěří ... ale nic nevede k tomu, aby si život dala dohromady. Samozřejmostí jsou lži a výmluvy, hledání viníka ... umí svůj problém pojmenovat, přiznat svoji vinu ...ale nechce hledat sílu přestat. Její manželství se pomalu chýlí ke konci, náš sesterský vztah je také na bodu mrazu. Rodiče jsou zoufalí ... Možná bude chodit k psychiatrovi, peníze jsou omezeny ... ale vzít si půjčku ji nikdo nezabrání ... nevíme, jak dál ... hlavně, jak ji motivovat. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace sestry i celé Vaší a její rodiny, je velmi těžká. Určitě ale stojí za to nevzdat se a zkusit hledat nějakou cestu, když pro nic jiného, tak jistě kvůli jejím dětem. Jste už ale zkušení a víte, že jednoduše to nepůjde. Proto bych doporučovala, raději než obecné poučky, probrat situaci detailně a osobně s odborníkem. Přeci jen je tak mnohem více prostoru vše v klidu rozebrat. V Plzni se můžete objednat např. do P-centra (příp. K-centra, sami Vám nejlépe řeknou, kam se s Vaším příběhem hodíte lépe).
Pokud byste měl zájem a bylo by to pro Vás (i ostatní z rodiny) dostupné, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče. Poradna funguje bezplatně a pokud budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, pokud napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)