Slinivka
zdenek
Dobry den , rad bych se Vas zeptal jaky vliv ma uzivani pervitinu na slinivku. Muze byt uzititim (-váním) nejak .poskozena nebo i vybolat akutni zanet slinivky brisni? Jsou nejake pripady? Dekuji za info.dekuji za info

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Zdenku.
Netuším, zda se problém slinivky, potažmo konzumace pervitinu vztahuje na Vás nebo zda se ptáte kvůli někomu jinému.
Také nelze vyhodnotit zdravotní stav a určit jasnou příčinu, aniž by dotyčnou osobu nevyšetřil specializovaný lékař. Možná může mít konzumace pervitinu vliv na zdravotní stav dané osoby, ale také je možné, že by tato osoba měla tyto potíže, i kdyby pervitin neužívala, těžko říct. Obávám se, že na tuto otázku by Vám nejzodpovědněji mohl odpovědět pouze ošetřující lékař osoby, na kterou se ptáte.
Těžko se na Vaši otázku odpovídá. Za prvé - pervitin je obrovskou zátěží pro celý organismus a jeho dlouhodobé užívání vede k nespočtu zdravotních komplikací. Za další - mnohdy ani není zřejmé, co uživatel vlastně užije, těžko pak předvídat co s čím bude reagovat a v jaké další konkrétní problémy to v závěru vyústí. Možná byste se divil, co vše se pod názvem této drogy dá koupit. Omítkou počínaje, přes křídu, prášek na pečivo až po aspirin. Díky příměsím, které prodejci velmi často přidávají k pervitinu (a vůbec všeobecně k distribuovaným drogám), aby jejich objem získal ještě na větším objemu a tím se navýšil samotný zisk. Bohužel uživatelé dost často ani nevědí, co vlastně sami berou. Mnohdy je látka tolikrát namíchána, že ve výsledku je pervitinu v dané dávce minimum, na rozdíl od jiných látek, které mohou být nebezpečnější než pervitin samotný. Už s ohledem na to, že mnohdy opravdu není vůbec zřejmé, co vlastně kupující kupuje, potažmo následně užije.
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud se jedná o Vás, doporučuji s ohledem na zdravotní stav další konzumace řádně zvážit.
Mějte se hezky.
S pozdravem MK