THC
gordon
dobrý den
Chtěl jsem Vás poprosit jak je to se snižováním hladiny ng THC v moči?jsem sportovec a 48 h před zápasem jsem si lechce zakouřil trávu(par potáhnutí)asi pul cigarety a měl jsem doping,kontrolu..Za poslednich 2 týdny jsem kouřil asi 5 krat(vždy ale pouze pul cigarety s tabakem)....Vím že je povoleno antidopingem 150ng/ml......Moje otázka je jestli jsem mohl i po 48 h mit hladinu THC vyžší jak 150ng v moči?
72 h od posledního kouření jsem si udělal ještě jednou test na THC v moči který byl negativní(měl citlivost 20ng)takže mi vyšlo méně než 20ng.............
Myslite si ,že kdybych mel hladinu vyžší jak 150ng v den dopingu.....mohla by za 24 h spadnout pod 20ng v močí...viz 2 test?
Vím že to je dost komplikováná otázka.....-))))
mockrát Vám děkuji za odpověd
přeji hezký den Martin

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Vaše otázka není komplikovaná, jen komplikovaně položená.
Jestli chápu správně, tak se ptáte na to, jestli jste mohl mít v moči nepovolenou koncentraci v době odběru dopingového vzorku a zároveň se opíráte o výsledek screeningového testu, který byl po 24 hodin po odběru dopingového vzorku negativní?
Je nutné poznamenat, že vylučování látek z organizmu obecně, je ovlivňováno různými skutečnostmi a individuální variabilitou organizmu. Vylučování kanabinoidů a jejich metabolizmus je silně ovlivňován konkrétním jedincem (např. obsahem tukové tkáně), ale také obsahem kanabinoidů v užité droze, frekvencí užívání atd. Ve vašem případě tudíž těžko soudit. Nevím jakým testem jste si test prováděl, nicméně pokud tento test nebyla specifická chromatografická metoda, pak opravdu těžko říci, jestli to nebyl pouze falešně negativní výsledek atd.
Je mi jasné, že jsem Vás moc neuklidnil, ale bohužel testování, metabolizmus a eliminace jsou silně individuální a lze jen velmi obecně a dle statistiky popisovat fakta, která však vůbec v konkrétních případech nemusí být pro Vás platná...
Stačí to takto?
S pozdravem
Zbyněk Oktábec