dcera
Maja
Dobrý den, včera jsem zjistila, dle testu na drogy, který vyšel pozitivně na pervitin a thc, že dcera (19 let) zřejmě začala experimentovat, nemyslím si, že se jedná o závislost. Poslední měsíc a půl začala chodit na diskotéky se spolužačkama. Vždy odejde v pátek a vrací se až v neděli, i když jí uháním po telefonu, nepřijde dříve. Změnila se v chování, vždy po víkendu prospí téměř dva dny, nechodí tyto dny do školy. Nedá se s ní moc komunikovat, jen se vždy těší na pátek a diskotéku. Nechce dodržovat moje pravidla. Trošku jsem si ověřila, co jsou spolužačky zač, a zjistila jsem, že mají zkušenosti s pervitinem. Ptala jsem se dcery, ta mi to vyvrátila, no prostě samá lež. Zeptala jsem se jí, jestli někdy něco zkusila. Přiznala pouze nějakou taneční drogu. Odmítla mi dát moč. Vím, že je to ode mě podlé, ale moč jsem si opatřila, nebudu se rozepisovat jak. Udělala jsem test a vyšel pozitivně. Poté jsem se znovu dcery ptala v klidu, jestli nějakou drogu zkusila a že prý nic jiného než taneční. Tak jsem jí ukázala test a prý to nikdy neměla, že jí to musel někdo hodit do pití. Momentálně mě nenávidí, vše odmítá. Vždy jsem měla s dcerou hezký vztah, občas nějaké rozdílné názory. Jen tento poslední měsíc a půl je k nevydržení. Zákazy nepomůžou, ale jak ji mám přesvědčit, aby si nic nebrala. Mám strašný strach. Samozřejmě po tomto zjištění nebude kapesné, ale pomůže to? Trvám na kontrolních testech, ale nevím, jak často je dělat, netuším, jak dlouho droga vydrží v moči. Jsem opravdu zoufalá. Děkuji Vám za případnou radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Níže uvádím orientační údaje.Berte prosím v potaz, že toto jsou pouze orientační údaje, jde jen o přibližná rozmezí. Vždy záleží na několika dalších aspektech, jako je intenzita předešlé konzumace, na kvalitě konkrétní drogy a na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání toxických látek z těla vypořádat. Proto to jsou velmi individuální záležitosti a nikdy nelze předem přesně určit, kdo bude již zcela beze stop a kdo nikoliv.
Pervitin
detekce moč = 3 až 21 dní (při občasné konzumaci cca do týdne)
detekce krev = 1 až 3 dny
detekce sliny = totožná jako u krve
Thc
detekce moč = 1 až 30 dní (u každodenních konzumentů i déle, při občasné konzumaci cca do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasné konzumaci cca do týdne)
detekce sliny = totožná jako u krve
Ke skryté poznámce: jelikož uvádíte, že jste z Prahy, nebudu se moc rozepisovat a odkážu Vás přímo na naši specializovanou Poradnu pro rodiče. Můžete v osobním kontaktu vše co je třeba probrat. Poradit se za jakých okolností testovat (zda vůbec testovat), jak vhodně komunikovat s dcerou, doplnit si informace, získat podporu.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
Telefon: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Naleznete ji v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Veškeré služby jsou bezplatné. Na první konzultaci je nezbytné objednání předem. Provozní doba - všechny pracovní dny od 9,00 do 19,00 hod.
Více zde:http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
V případě doplňujících dotazů neváhejte napsat znovu.
Zatím se mějte hezky, držím palce.
S pozdravem MK