pichnuti o jehlu
manuela
Dobry den chtela bych se zepta v nedeli to bude tri tydny od toho mozneho pichnuti o jehly ve vlaku kdyz pudu v pondeli k lekari aby mi udelaly ty testy ta doba bude stacit na zjisteni a udela mi je moje lekarka nebo mam jinam a jak budu cekat na vysledky dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Bohužel Vám nenapíšu nic nového, co bych už nepsala v předešlých odpovědích. Inkubační doby vypisuji níže.
Pokud si testy necháte udělat dříve nebo na dolní hranici inkubační doby, není pak jistota, že se případná infekce neobjeví v pozdějším čase. Pokud se tak stane (test teď), bylo by vhodné je po nějaké době po domluvě s lékařem opakovat, aby byla jistota, že je vše v pořádku.
Zajděte si za svou lékařkou/lékařem, zkonzultujte to a proberte vše co je k tomu třeba. Zdali byste chtěla jít jinam, v přiloženém odkaze je databáze infekčních klinik, oddělení a ambulancí.
Případně si pro konkrétnější informace na nějaké oddělení zavolejte. Přece jenom jde o zdravotní potíže, zde by bylo záhodno řešit se zdravotním zařízením. Internetová poradna v tomto případě toho moc nezmůže. Můžeme Vám poskytnout základní obecné informace, případně kontakt kam si zajít, ale to je vše.
Inkubační doby:
Hepatitida A - 15 až 50 dní
Hepatitida B - 30 až 180 dní
Hepatitida C - 15 až 160 dní
HIV - nejdříve za 3 týdny od nákazy (bezpečně až za 2-3 měsíce).
V přiloženém odkaze databáze Infekčních klinik a oddělení:
http://www.infekce.cz/oddeleni1.htm#Odd
Přeji, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem MK