pomoc
Kopretinka
Dobrý den,
děkuji za rychlou odpověď.Tuto možnost mam v hlavě každý den jen budu mít problém dostat tam partnera bude to pro něj další zrada,že ho chci dostat do léčebny.Plete se tohle nechci nechci mu nijak ubližovat,chci mu pomoc.O mojí abstinenci se nebojím mam to v hlavě srovnané,a to co vidím u mého přítele je dostatečně odstrašující a posilující vůči tomu.
Prosím vás můžete mi nějak vysvětlit lépe co způsobuje ty křeče a v celém těle nikomu toto nepřeju ani vidět ani zažít je to něco šíleného.V hlavě to je furt on když mu to tělo dovolí a on může promluvit řekne si o pití,jídlo,cigeretu.Ale jinak je jak živý mrtvý,nemůže mluvit,kroutí se mu celý tělo včetně hlavy a pusy,špatně dýchá bolí ho všechno celý tělo má horký.Popisujemi to že stim vevnitř sám v sobě šíleně bojuje,ale ať chce udělat cokoliv tak mu to tělo nedovolí.Co to způsobuje nebo dá se tomu nějak předejít?vím,že je perník silnější než on.nyní je to 2 den od posledního záchvatu který trval déle než 24 hodin dokavad nepadl únavou,člověk jenom pláče a modlíse aby se probudil a nevzalo si to svou daň.Potřebuji to vysvětlení toho co se mu děje pro mého přítele bude se mu pak lépe otom všem přemýšlet.Musím mu pomoc pomalu šetrně,aby měl ke mě důvěru a nebral mě jako zrádce.Díky moc odpověď budem na ní čekat oba.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Květo.
Jsem ráda, že jste se zase ozvala. Píšete, že nechcete partnerovi ubližovat, ale pomoci mu. Teď Vás možná trochu naštvu, ale tolerování konzumace mu nepomáhá a rozhodně nepomůže. Ty křeče, které jste popsala v dalším dotaze, mají větší rozměr, než jsem myslela dle prvního dotazu. Žádáte vysvětlení co přesně se s partnerem děje, to ale bohužel bez lékařského vyšetření nelze poznat.
Pervitin zvyšuje nervosvalovou dráždivost, umí vyvolat zvýšené napětí svalů a křeče. Souvisí to samozřejmě i s jeho kvalitou a také některé příměsi mohou být nebezpečné. Dle informací např. ze zahraničí (Anglie) je známo, že některé příměsi používané u nich jsou příčinou neurologického postižení. Nikdy nelze vědět, co vlastně pervitin obsahuje.
Jinak obecně známo - na křeče fungují vitaminy skupiny B, kalcium, magnézium. Nejlepším řešením, je samozřejmě nebrat.
Jestli jde v případě partnera o reakci organismu na pervitin nebo na to co obsahuje, nebo zdali jde o nedostatek vitamínů a minerálů nebo o nějaký jiný zdravotní problém, ale nezjistíme na dálku, bez osobního kontaktu s lékařem a vyšetření. Bylo by vhodné, aby přítel lékaře navštívil a to co nejdříve.
Pokud je Praha pro Vás dostupná, může se partner obrátit na naše ambulantní zařízení, kde jsou i specializovaní lékaři na problematiku drog. Jde tedy s nimi otevřeně hovořit o všem, co je třeba, zcela bez obav. Návštěvou zařízení nic neriskuje, nikdo ho nikam nezavře. Může se s lékařem poradit co a jak ohledně svého somatického stavu. Pokud bude drogy i nadále chtít užívat, tak je bude užívat... Pokud se rozhodne pro abstinenci, tak mu kolegové pomohou...
Specializované ambulantní služby CADAS, SANANIM z. ú.
Spálená12
Praha 1
(nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu - mapa)
Tel: 222 924 245, 603 831 815
Email: cadas@sananim.cz
Kontaktní osoba: MUDr. Jakub Minařík, MUDr. Jan Audrlický
CADAS je ambulantní zařízení, které nabízí osobám užívající nealkoholové omamné a psychotropní látky (OPL) komplexní a specializované ambulantní služby směřující ke zvládnutí specifických obtíží spojených s jejich užívání. Jde především o zvládnutí odvykacích stavů či stabilizaci užívání tak, aby se snížily zdravotní a sociální dopady spojené s abusem.
Hlavními principy práce je přijímat klienta takového, jaký je, respektovat jeho důstojnost a lidská práva, chránit ho před stigmatizací způsobenou diagnózou, respektovat jeho právo na vlastní rozhodnutí a na charakter a možnosti spolupráce vyplývající z jeho individuálních potřeb.
Služby jsou poskytovány bez ohledu na barvu pleti klientů, národnost, politickou příslušnost, sexuální orientaci nebo náboženské vyznání.
Před návštěvou je zapotřebí se objednat na telefonním čísle 222 924 245nebo 603 831 815.
Pokud se nacházíte ve vážné krizi či ohrožení života, můžete přijít bez objednání.
Vzhledem k tomu, že CADAS je zdravotnické zařízení a má uzavřenu smlouvu se Všeobecnou zdravotní pojišťovnou, platíte v případě psychiatrického vyšetření poplatek 30 Kč.
Ostatní služby včetně sociálního poradenství jsou bezplatné.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Možná by nebylo od věci dát tyto informace přečíst partnerovi. Opravdu se nemusí ničeho obávat. Nikdo mu hlavu neutrhne, nikdo ho nebude tlačit někam, kam nechce.
Mějte se oba hezky.
S pozdravem MK