konec s drogama
Jeff
rok jsem si pichal herak,pak rok perník,víceméně jsem rok čistý občas si píchnu perník hodně jsem pil ale pořád hulim jointy (6 let) už mně to maže trochu mozek když jsem zhulenej případám si jak největší vymaštěnec.chtel bych přestat nebo omezit hulení ale moc se to nedaří.Vím že je to jenom na mě ale můžete mi nějak poradit?

Odpověděl: Bára Orlíková
No, nemáte to teda jednoduchý. Mrzutý je, že pokud budete kouření marihuany kombinovat ještě s občasným užíváním pervitinu a alkoholem, tak to bude jen horší. Přinejmenším vynechte ten perník, protože je dost velké riziko, že za chvíli už nebudete víceméně čistý, ale spíš v tom pojedete zas. Navíc - lidem, který dřív brali perník nebo heroin, se doporučuje aspoň nějakou dobu nepít a nehulit, protože mají tendenci to přehánět a použít jako náhražku za ty předchozí drogy a dost často to končí tím, že začnou pomalu a postupně znovu brát. Takže - zkuste nejdřív omezit hulení a alkohol a vyhnout se všem ostatním drogám a uvidíte, jestli se v tom budete cítit líp. Naplánujte si čas tak, aby v něm bylo místo i na jiný věci než na posezení s jointem, nechte si přinejmenším několik večerů v týdnu bez hulení a alkoholu a vymyslete si nějaké jiné aktivity (je to banální, ale jít plavat, lyžovat nebo hrát šachy vám může přinést docela uspokojení, vyrazit někam na výlet nebo zkusit kino bez toho, abyste si předtím zahulil taky nemusí být špatný... a určitě přijdete na další věci, který by vás mohly bavit) a zkuste dodržovat nějaký stanovený harmonogram. Nejlepší by bylo na čas vysadit všechno, ale to si nejsem jistá, jestli by se vám teď v tuhle chvíli podařilo. Pak je totiž dost velká šance, že se to, co teď prožíváte (předpokládám, že máte na mysli potíže s pamětí, pozorností, soustředěním, otupělost, pasivitu, ztrátu motivace...), za čas upraví do normálu. Dejte si třeba čtrnáct dní nebo měsíc, uvidíte, jestli se vám podaří to snížit nebo úplně vysadit. Když by se to nedařilo, tak znovu napište a zkusíme vymyslet nějaký jiný způsob, jak s tím naložit. Hodně štěstí a hezký nový rok.