rodice deti experimentujicich s drogou
jitka
Syn kamaradky kouri marihuanu a vcera prisel domu ve stavu, kdy o sobe ani nevedel.Experimentuje jiz vic jak rok a drogu ma i doma. Kamaradka nevi, co delat, protoze nema podporu manzela ani starsiho syna,spis naopak. Drogu ma dokonce v dost velkem mnozstvi doma.Prosim poradte,co delat a jak postupovat. Moc dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Situace, kterou popisujete, není rozhodně jednoduchá. Bohužel takhle po internetu to asi nevyřešíme. To, jaký postup zvolit, závisí na mnoha faktorech. Na celkové rodinné situaci, atmosféře a vztazích, na tom, co se v rodině akceptuje a co už ne... taky na tom, jakou má kamarádka představu o řešení - zda by měl syn přestat kouřit marihuanu úplně, nebo to jen tolik nepřehánět, nebo ji nemít doma... záleží taky na tom, kolik synovi je, jinak se asi matka může zachovat, pokud je synovi patnáct nebo když je mu dvacet. Je jasné, že přechovávání marihuany doma je mimo zákon a že užívání marihuany není samozřejmě úplně nevinná zábava, to by měl vědět především syn. Nicméně mám pocit, že drastické kroky v tomto případě nejsou úplně na místě, mohlo by to vztah se synem ještě zhoršit a nebude to mít moc efekt. Spíš si myslím, že by stálo za to, aby se kamarádka zašla poradit osobně za někým z odborníků, bude to pro ni jistě přínosnější než stručná odpověď po internetu, pomůže jí to se v situaci lépe zorientovat, ujasnit si, jaké postupy by byly nejvhodnější a získá podporu, kterou teď potřebuje. Když mi napíšete, odkud kamarádka je, mohu vám najít nějaký vhodný kontakt, kam by se mohla obrátit, pokud bude mít zájem. Hodně štěstí do nového roku vám i vaší kamarádce.