rada
viki
dobry den ,jsem rodič závislého syna na pervitinu který prodělal 3 měs. léčbu v léčebně v Opavě a po návratu domů chodí na kontrol. odběry a přesto že jsou negativni mám velké podezření na jeho dalším používání ,na přímý dotaz samozřejmě tvrdí, že je vše v pořádku ,není možná domluva a požadavek ,aby se odstěhoval a začal žít sám a jiné různé podmínky od nás rodičů nechce respektovat.Jak se prosím zachovat a přitom mu pomoci děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Situace, kterou popisujete, není asi pro vás jednoduchá. Nejsem si jistá, jestli vám pomohu nějakou krátkou odpovědí po internetu. Spíš si myslím, že je to na osobní setkání, při kterém byste si mohl/a ujasnit, co se v této situaci dá dělat, jak se synem komunikovat, získal/a byste potřebné informace, inspiraci a podporu. Návrat dítěte z léčby domů k rodičům je náročný pro všechny zúčastněné strany, nejen pro vás, ale i pro syna. Může nějakou dobu trvat, než se zorientuje po příchodu z léčby v novém životě a začne normálně fungovat a nepoužívat vzorce chování, které používal na drogách. Nevím, z jakého důvodu máte podezření na opětovné užívání drog a kam syn dochází na kontrolní odběry, takže k tomuto vám asi moc informací neposkytnu. Mechanismus, jakým kontroly probíhají, byste si musel/a zjistit od instituce, kam na testy syn dochází... Pokud abstinuje, stejně by nebylo do věci, aby docházel někam na doléčování, protože po ukončení léčby ještě není zdaleka vyhráno. Co se týče pravidel soužití, je nutné stanovit i nějaké sankce za jejich porušení, jinak není šance, že budou mít nějaký efekt. Pokud syn nerespektuje vaše podmínky, není důvod mu vycházet vstříc, pokud chce s vámi bydlet, měl by se naučit pravidla dodržovat, přispívat na chod domácnosti, chodit do práce či do školy... Jinak asi soužití fungovat nebude a tím, že mu umožníte pravidla, která stanovíte, nerespektovat bez sankce, mu nepomůžete, spíš naopak. Kdyžtak znovu napište (případně napište odkud jste a já vám najdu nějaký vhodný kontakt, kam se obrátit). Držím palce.