marihuana
Miska
Mám takový menší dotaz. Když někdo hulí (tím myslím marihuanu) asi tak půl roku docela často (tak třikrát do týdne) a pak se rozhodne přestat, jestli bude mít stále "následky"- které jsou z kouření marihuany- myslím "vyhulenej mozek" a nebo jestli to po nějakém čase přejde. A ještě jestli je pravda, že THC lze najít v krvi i po 72 dnech. Děkuju moc za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
No, vesměs všechny "následky" dlouhodobějšího užívání marihuany po vysazení vymizí, někdy trvá určitou dobu, než se to ustálí, ale není obvyklé, že by přetrvávaly. Pokud tedy není užívání konopných drog nahrazeno užíváním jiných drog. A když předpokládám, že těmi "následky" a "vyhuleným mozkem" myslíš kupříkladu poruchy paměti, pozornosti, soustředění, ztrátu motivace... Protože pokud užívání cannabinoidů provokuje například depresi nebo psychotické stavy, tyto záležitosti mohou přetrvávat i po vysazení drogy a je pak na místě se obrátit na odbornou pomoc. K tomu druhému dotazu, stanovení THC se provádí standardně z moči, uvádí se doba 1- 30 dní od posledního užití, po kterou se dá THC detekovat. 72 dní mi přijde velmi nepravděpodobné, ovšem pro stoprocentní tvrzení, že THC po 72 dnech nelze zjistit, bych si to musela ověřit v toxikologické laboratoři. Po jednorázovém experimentu lze THC v moči zjistit ještě po několika dnech, u pravidelného užívání je to spíš u té horní hranice (30 dní). Nevím, jestli se dotaz týká tebe nebo někoho jiného, ale když by tě k tomu ještě něco zajímalo, ptej se.