AMFETAMIN
BOM
kod předchoziho dotazu 106481 Velmi děkuji za promtní odpověď. Z Vaší odpovědi jsem nabyla částečného klidu - alespoň do té míry, že třeba jen zbytečně panikařím. Sama sebe se ptám kde je ta hranice mezi občasným užitím drogy a závislostí? co se týče alkoholu u mého přítele - tak to je problém, který jak doufám zdárně řeší. Sám o sobě říká, že je alkoholik, proto nepije - absolutně žádný alkohol. Jeho abstinence trvá dle jeho slov 4 roky.Svůj alkoholový problém řeší v rámci Alcoholic Anonymus. Pravidelná sezení mají na něho i po psychické stránce velmi pozitivní vliv.

Odpověděl: Jakub Minařík
Tu otázku o té hranici mezi tím kde končí večírek a začíná závislost si také často kladu. Odpověď není jednoduchá, a ani jednoznačná. Tím bych se ale na vašem místě tolik netrápil. Co ale je na pováženou - pokud přítel abstinuje proto, že měl vážné problémy s alkoholem a dochází kvůli tomu pravidelně na AA, tak je jinými drogami více ohrožen než někdo, kdo si závislost neopatřil. To proto, že závislost jako onemocnění je považováno za neléčitelné - tj. abstinující pacient je remisi - což by se dalo označit jako klidové stadium onemocnění, ale není vyléčen. Každá další psychotropní látka může pak výrazně snadněji mechanismus kontroly narušit. Tím nechci říci, že se to musí stát, ale stát se to může. Na vašem místě bycvh si o tom s patrnerem promluvil a zaptal bych se ho mimo jiné, jestli o svých amfetaminových večírcích mluvil na AA. To by totiž rozhodně měl.
A ještě drobnost. Přítel může mít s abstinencí problémy i z důvodů nějaké psychické poruchy. Tím nechcí říct, že by byl šílenec, ale třeba mírná deprese může člověka nutit k sebemedikaci alkoholem, nebo jinými psychotropními látkami. Přito velmi často stačí poruchu diagnostikovat a nasadit sntidepresiva. Stav a hlavně duševní pohoda člověka se pak neuvěřitelně zlepší.
Jinak přeju s novém roce hodně štěstí a málo problémů. Totéž přeju i partnerovi. A ať si dá pozor, amfetamin není bezpečná látka. :-)