umístění do léčebny 2
Dušan
Přečetl jsem si příspěvek z 19.12. a bylo mi docela smutno. Myslím, že když se někdo vrátí odtamtud, tak jeho stav se asi zlepšil, tak proč hned další léčebna? Píšu to proto, že po návratu je to jiné než čeká pacient i jiné než čeká jeho rodina. Není hned vše skvělé. Člověk se snaží, ale přicházejí rozpory s okolím, bývalý pacient vidí věci jinak než předtím a je (nevím jak to jinak napsat) zmaten, což na okolí nepůsobí dobře. Myslím že se to může časem uložit samo i bez další léčebny. Rodina si všimne že člověk se fakt snaží a nakonec to ocení. Možná jsem v tomhle problému úplně mimo, ale zažil jsem něco podobného a cítil jsem potřebu tohle napsat. Šťastný nový rok všem.

Odpověděl: Bára Orlíková
Úplně s vámi souhlasím v tom, že návrat z léčby není jednoduchá záležitost a že se některé věci mohou jevit jinak, než ve skutečnosti jsou. Jak pro toho, kdo se z léčby vrací, tak pro jeho rodinu, je to úplně nová situace. Občas to je fakt náročné, než je možné si začít skutečně navzájem důvěřovat. Jen mám pocit, že předchozí dotaz byl spíš o tom, že ta předchozí léčba dotyčnému moc k ničemu nebyla a proto se někdo z jeho okolí ptá na možnosti pomoci. Dotaz nebyl moc konkrétně formulovaný, takže kolega raději volil variantu nabídnout možnost osobního kontaktu, kdy by se pak situace mohla vyjasnit a případně nějak řešit, pokud by to bylo potřeba. Navíc, bohužel ne vždy platí to, že se po návratu z léčebny stav klienta zlepší... pokud tam není dobrovolně nebo absolvuje třeba jen detox a pak podá revers, tak to vesměs nemívá moc velký efekt. Ale díky za reakci, možná že předchozí odpověď byla vzhledem k nekonkrétnosti dotazu příliš stručná. Taky přeju šťastný nový rok a ať se vám daří.