E
E-girl
Mám ráda extáze. Každej den hulim tak 3-6 špeků (už tak rok) a nedělá mi to žádný problémy ve škole, rodiče nic netuší a já na tom nevidim nic špatnýho. Je tu ale jedna věc. Vždycky (jenom poprvé to tak nebylo), když si vezmu kouli, při nájezdu (cca po 1 hodině) zvracím. Vyhodím celej obsah svýho žaludku, ale pak je všechno OK. Čím to je? Obsahem tablety těžko - nikdo jinej po nich nezvrací. Nežeru jich ani moc, nejsem blázen, to už je za mnou, ale k poblití mi stačí i 1/4 extáze :-((. Dá se tomu zvracení nějak zabránit? Mam totiž dojem, že tim vybleju i část tý tabletky a to by mi bylo líto. Jo a ještě by mě zajímalo, jak se koukáte na lidi, který berou drogy. Třeba já. Nenávidim nudu, stereotyp a střízlivost. Miluju návykový látky, protože díky nim je život hned pestřejší. Ale nežiju jenom pro ně ;).

Odpověděl: Jakub Minařík
Abych se přiznal - nějak mi nesecvakává čím to vlastně je, ale to zvracení patří mezi příznaky počínající intoxikace, které se někdy objevují. Důvodů proč k tomu může dojít existuje spousta - podráždění chemorecepční zóny pro zvracení, podráždění žaludeční sliznice specifickým vlivem tablety (to že jiní nezvrací naní na překážku - jedná se o reakci mezi vaší žaludeční sliznicí a tbl.). Mezi exotičtější důvody patří tvrzení jednoho mého kolegy že to je docela obyčejná kinetóza, jen člověk jaksi cestuje po své duši.
Jak pohlížím na lidi kteří berou - myslím, že to je v podstatě jejich věc. Pokud chtějí mohu jim v něčem poradit, nebo pomoci - ať už se jedná o dlouhodobou abstinenci nebo o to, vyhnout se průšvihu. K tomu co píšete o sobě - dejte si pozor ať vás to nepřekvapí. Mám takový dojem, že někdo kdo nenávidí střízlivost a miluje návykové látky je na nejlepší cestě si ošklivě natlouct. Napadá mě taky, že tahle fascinace patří často k určitému životnímu období a většina lidí (včetně mě) si jej prožije, nebo prožila. A myslím, že taky platí - nakonec to vede ke stejnému stereotypu, jen je člověku zle z toho, že je pořád něčím sjetej. A co hůř - dík nestřízlivosti se z toho blbě vystupuje. Protože drogy, včetně alkoholu spoustu potíží dočasně rozpustí. Dočasně do té doby, než člověk vystřízlivý. Zkuste se nad tím zamyslet - neříkám, že musíte začít okamžitě abstinovat - to je asi blbost, stejně byste to nezvládla. Zkuste si to začít alespoň trochu mapovat a hlídat. Jinak vám držím palce, ať tohle životní období přežijete bez vážnější újmy. :-)