Otazka
Kafka
Zastaralost, neaktálnost, zakrývání profesních profilů pracovníků a spolehání se na "podržení" od vedení v případě průšvihů se stalo denním pořádkem vašeho drogového portálu. Škody odhadlé v Holešovicích na 400tis Kč a především neschopnost sehnaní těchto dnes již malých prostředků,ani po 4. měsících, od managemantu hovoří o jeho totální neschopnosti. Výroční zprávy dva roky staré, nevyvozování zodpovědnosti za profesní i lidská selhání pracovníků, arogantní a povýšené chování vůči klientům, nepotrestání za přestupky v pracovní kázni, zneužívání telefonů a internetu k soukromým účelům, nedodržování hygieny a kamuflování pracovních úrazů zaviněných nedbalostí a nepoužitím ZÁKLADNÍCH pracovních ochraných pomůcek, toď důvody, proč prostředky věnovat raději jiným, daleko schopnějším a efektivnějším zařízením. V poslední době se kritika na vaši práci objevuje nejen na této drogové poradně...Není čas se nad vaší prací s přicházejícím novým rokem více zamyslet a věnovat se jí opravdu profesionálně?

Odpověděl: Bára Orlíková
Přestože tato poradna nabízí především poradenství ve věcech drog a závislostí, zvykli jsme si zde zveřejňovat i reakce na naší práci - někdy pochvalné, jindy kritické, jak už to tak bývá. Obojí je pro nás cenné. Neznamená to ale, že lze tohoto prostoru využívat k anonymnímu a nekonkrétnímu obviňování. Máte-li konkrétní připomínky nebo stížnosti k naší práci, adresujte je na office@sananim.cz (pokud se stížnost týká organizace jako celku - bude se jí pak zabývat správní rada nebo odborná rada o.s. SANANIM) nebo je adresujte vedoucím příslušných zařízení (kontakty najdete na www.sananim.cz). V případě, že vám tato cesta nevyhovuje, můžete si stěžovat na adrese Rady vlády pro koordinaci protidrogové politiky (kontakt najdete na www.vlada.cz). Doporučuji formulovat stížnost konkrétně, na závěr se podepsat a uvést kontaktní adresu, abyste mohl(a) bát informován(a) o vyřízení stížnosti.
Není nám jasné, jaké motivy vás vedly k napsání vašeho příspěvku. Náš dojem je, že máte s naší organizací nějakou osobní a možné ne zcela pozitivní zkušenost. Jsem si jistý, že pokud se na nás obrátíte přímo, dobereme se nějakých závěrů, uspokojivých pro obě strany.
S přáním klidných Vánoc Martin Hulík, vedoucí Doléčovacího centra a Bára Orlíková, koordinátorka Drogové poradny.