Lexaurin a Dogmatil ?
Kammal
Ahoj, mám takový dotaz beru denně 2,5 x 1,5 mg lexaurinu, nyní jsem měl nějaké žaludeční problémy ( možné jen přechodné). Moje doktorka mi proto předepsala 2 x denně dogmatil. Chtěl bych vedet zda dogmatil působí proti úzkosti nebo naco působí, zda působí proti úzkosti nebo je dobrý na problémy s trávením. Kammal

Odpověděl: Jakub Minařík
Dogmatil patří mezi tzv. antipsychotika. Používá se hlavně pro léčbu psychotických obtíží. Patří mezi novější léky téhle skupiny a myslím a pokud si dobře vybavuju těch pár lidí kteří jej užívali - tak ho celkem dobře snášeli a vyhovoval jim. V menších dávkách se dá užít i ke tlumení úzkosti. Takže důvod, proč vám lékařka lék předepsala je zřejmě úzkost. Nedokážu vám ale odpovědět, co ji k tomu vedlo. Na to se asi budete muset zeptat jí. Zkuste si položit otázku, zda vám nový lék vyhovuje. Poznáte to ale nejdříve tak po měsíci.