Deprex
MoDDO
Vazeni, zadam Vas o radu. :) Jiz nekolik mesicu uzivam Deprex. 2tbl denne. Trpim depresemi a tyto leky mi predepsal muj psychiatr. Mam vsak pocit, ze ucinnost leku se snizuje. Je pravda, ze po prvnim mesici se mi opravdu zacala zlepsovat nalada, ale to brzy opadlo. Muj lekar mi doporucil zvysit davky. Nyni mam opet pocit ze vse prestava fungovat a ja se opet vracim ke svym znamym stavum. Kdyz jsem to oznamoval lekari, tak mi rekl, ze si mysli ze je to lepsi jelikoz uz nejsem v takove nalade jako kdyz jsem tam byl poprve. Ono je vsak asi tezsi vysvetlovat jen utrzkovite navraty do depresi nez jake to bylo pred lekama. Tak nevim. Mam byt spokojen s minenim meho lekare, ze se mu jevim na tech par minut v ordinaci v pohode, nebo mam pozadat o neco silnejsiho ci uplne jineho. Mam podvedomy strach z toho, ze opet budu mit problemy jako pred zahajenim lecby Deprexem. Poradte prosim. S pozdravem MoDDO

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, já bych na vašem místě ještě vyčkal. Terapie deprese je složitá a musím říct, že i když člověk depresi nemá, tak svět stojí někdy s prominutím za hovno. A někdy to má i trvalejší tendenci. Dotaz tedy zní. Je to, co vám nyní děje, návrat choroby, nebo jen úplně normální blbý období. Zamyslete se nad tím. Je to jen úhel mého pohledu. A pak - deprese s sebou někdy nese potřebu nějaké terapie jiné, než jen užívání léků. Zkusil jste změnit životní styl, chodíte na nějakou psychoterapii. Změnil jste něco ve svém životě? Tohle jsou otázky na které zkuste sám sobě odpovědět. Možná, že v odpovědích najdete klíč ke svému stavu, resp. ke snižování účinku antidepresiv. Navíc je podzim. To se deprese objevuje dá se říci fyziologicky. Přijde jaro, bude to lepší. Odpovězte sám sobě zda nezkusit počkat, jak se to bude vyvíjet a sám na sobě zatím pracovat než experimentovat s jiným antidepresivem a riskovat zhoršení. Nevím, jak dlouho se to horší, co se s vámi vůbec jinak děje, ... Ale popřemýšlejte. Někdy trpělivost je víc než zbytečná akce. A klidně se znova ozvěte. Když budete chtít, rád se s vámi o vaší depresi budu bavit.
P.s. Svět je krásnej. :-)