beznaděj
katka
Otec bejvalej alkoholik, no možná zase né tak bejvalej, matka na práškách, dobrá rodinka co, všichni na nás koukaj zpatra, já sem ted taky zkusila perník, no dalo se to čekat, myslim že mi to bylo souzený, pro všechny to je samozřejmost jako ve škole, jakože si řeknou, že je z takový rodiny...sme i jinak docela sociálně slabší, všichni maj předsudky a většinou se takový předsudky splněj, takže je ten perník moje součást? aspon bych nekazila radost těm, co si to myslí.ted mi začíná dojezd, jsem u kamarády na přespání a začíná mi to všechno štvát, ten celej můj život ani už nechci dodělat školu mám k ní strašnej odpor, nechci dělat maturitu, nechci se učit nechci dělat nic chci to všechno zaspat mam blbej život nic s nim nejde dělat, nemam sílu s nim nějak naložit,chtěla bych mít dítě a vychovat ho úplně jinak. ten perník je faktdobrej, vopravdu něco dává i když asi i něco bere, ale to asi jedno když budu brát dál lidi mě budou mít radši vy taky radíte těm co berou, co neberou si nikdo nevšimne. vůbec nevim, jak tohle všechno skončí. ještě před chvílí jako na perníku sem měla řešení a ted nemám nic...

Odpověděl: Bára Orlíková
No, to co popisujete, není veselá situace (ale tak už na dojezdech bývá, že nikomu není do smíchu). Víte, to, že svoji rodinu nepovažujete za ideální a že vaši rodiče mají trable, ještě neznamená, že se počítá s tím, že vlítnete do perníku. Spíš si to sama takhle nastavujete. Chápu, že se vám ve vaší rodině asi nežije nejlíp, ale drogama se to nevyřeší. Člověk sice udělá ledacos, aby si ho jeho nejbližší všimli, tímhle se ale vaše situace moc nepohne, pokud se nezmění spoustu dalších věcí. Perník na začátku připadá skoro všem jako úžasná záležitost, ale po čase zjistíte, že těch záporů je víc, než jste si byla ochotná připustit. Všechny drogy něco dávaj a něco berou, kdyby nic nedávaly, tak by je nikdo nebral. Jenže v okamžiku, kdy začne být těch nepříjemností víc, už to málokdo dokáže jen tak zaseknout a pořád má pocit, že někdy zas zažije to, co na začátku... Zkuste se držet aspoň věcí, které vám můžou k něčemu v budoucnu být, ať se vám podaří neztratit všechno, co teď máte kvůli drogám (tím myslím tu školu, o které mluvíte). Bylo by vám to za čas líto. Je to ale vaše rozhodnutí. Život není jednoduchej, ale skoro se vším se dá hnout, když rezignujete a nebudete s tím nic dělat, tak to blbý zůstane. Navíc, když budete brát, tak si lásku lidí, které potřebujete, nezískáte. My neradíme jen lidem, kteří berou, ale i těm, kteří o tom chtějí nějaký informace, aniž by brali. Komukoli, kdo sem napíše dotaz. A poradna se prostě týká drog... Lidi berou drogy dost často proto, že potřebujou pomoc a nejsou schopní ji v tu chvíli najít v ničem jiném a jinak si o ni říct, než prostřednictvím drog. Ale řešení v nich těžko najdou... Pokud k tomu ještě budete chtít cokoli dodat, zas napište :-)