Léčba substituentem?
Nareivgr
Vážená redakce, měl bych dotaz ato na _kouzelny substituent_ IBOGAIN, protože jsem již zoufalý z mého soustavně se opakujícího relapsu v diagnoze závislosti na pervitinu. Jsem Vám za VEŠKERE Vámi uvedené informace a ADRESY ochoten i zaplatit! Nemám absolutně vůli přestat a to trápí nejen mě již 5 let, ale i mou celou rodinu a postupem času jsem jich již pár ztratil. JEDINÝ, kdo se mnou stále doufá, je MATKA a tu bych velmi nerad ztratil! Děkuji Vám se srdečným pozdravem Nareivgr

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi vás trochu zklamu. Nevím kdo v republice pracuje s Ibogainem. A mám dojem, že i kdybych to věděl, tak bych se to zdráhal říct. Ne proto, že bych vám nechtěl pomoci a nebo proto, že bych se bál, že dík nové metodě přijdu o pacienty - ale spíš proto, že to co jsem o tom slyšel ve mě nechává spíš dojem nebezpečného experimentu než profesionálního přístupu. Tím nemyslím Ibogain, ale spíš způsob práce.
Víte, ono asi také platí, že pokud nemáte motivaci, tak vás asi Ibogain nespasí. Pamatuji si na jednoho klienta který dorazil z Ibogainového sezení a hodně nadšeně o tom mluvil. I vypadal mnohem lépe. Ale po asi dvou měsících to začalo zklouzávat tam kde to bylo. A taky zklouzlo. A v tom to myslím je. Ibogain vám může - podobně jako jiné metody pomoci. Nakonec ale stejně musíte udělat práci sám. Je mi líto. A ještě postřeh - to jak pokládáte tenhle dotaz vypadá, že běžíte se zavřenýma očima proti zdi. Až do ní narazíte, bude to dost bolet.
Pak taky: Ibogain není kouzelný a už vůbec ne substituent. Je to látka, kterou bych se nebál nazvat drogou. Dokonce velmi účinnou drogou se spoustou rizik pro duševní zdraví člověka, který jej užije. Ano - může pomoci. Ale po důkladné přípravě a jen některým. Je to stejné, jako s operací slepého střeva. Tomu, kdo ho má zanícené a hrozí zánět pobřišnice pomůže. Zdravému člověku uškodí. To ani nemluvím o tom, že je dosti značný rozdíl mezi tím, když vás bude operovat Prof. Pafko nebo já (jsem psychiatr). Rozumíte co chci říct? Takže dříve, než si ošklivě natlučete tak přemýšlejte, zda je to co děláte moudré. Protože pokud šlápnete vedle, můžete ztrávit zbytek života v blázinci. A teď fakt nepřeháním.
Pokud byste chtěl pomoci s vaší motivací, tak se ozvěte. Rád s vámi na tom zapracuju. Čert by v tom byl, aby to nešlo. :-)