zadost o informaci
marmar
Vcera jsem se vratil z detoxu ze zavislosti na heroin, jsem vyabstinovan, nechci uz brat, jake mam moznosti? 2. Jake jsou podminky k prijetii se na metadonovou lecbu

Odpověděl: Bára Orlíková
No, myslím, že by bylo asi lepší, pokud jste po detoxu a abstinujete a nechcete dál brát, zkusit najít nějakou léčebnou péči, jinou než metadonovou substituci. Metadon bych volila až jako poslední možnost, když všechny ostatní způsoby léčby selžou. Nevím, odkud jste, takže nevím, jestli vám poskytu vhodné kontakty. Ale každopádně zkuste zavolat do Denního stacionáře SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 80 31 30. Je to jedna z možností, kam se obrátit, nabízí ambulantní léčebný program. Můžete se zjistit víc informací o tomhle programu nebo o dalších variantách léčby, ať už ambulantních nebo rezidenčních (léčebny a terapeutické komunity), pokud nejste z Prahy, určitě by vám poradili, jaké jsou možnosti v místě, kde bydlíte. Po detoxu to asi bude chtít ještě nějakou dobu někam docházet přinejmenším ambulantně, těžko to člověk venku zvládá bez jakékoli podpory. No a k té metadonové léčbě - základní podmínky jsou plnoletost a několik prokazatelně neúpěšných léčeb ze závislosti na opiátech. Další podrobnosti by vám řekli přímo v centrech metadonové substituce (kde jsou tato centra v ČR, najdete v kolonce Kontakty, když si zadáte Substituční programy), v Praze jsou u Apolináře a v DROP-INu. Držím vám palce, ať to zvládnete, když byste potřeboval cokoli dalšího, napište :-)