ecko
quick
chtel bych se zeptat pokud zkusim na nejake party Extazy co to zhruba semnou udela....nikdy sem to jeste nezkusil a obcas sem jenom kouril ne moc kvalitni marihuanu...muzu ocekavat nejake problemy?? je to bezpecne??...diky...vek 16

Odpověděl: Bára Orlíková
No, můžu vám poskytnout nějaké informace o extázi, jejích účincích a o rizicích jejího užívání, ale doufám, že ode mně nečekáte, že vám to schválím, že ne? Extáze (MDMA) je řazená na pomezí stimulačních drog a halucinogenů. Pro její efekt je charakteristická určitá plochost a mírnost intoxikace (slangově - není to žádná velká pařba), halucinace jsou nepravděpodobné, dostaví se jen mírně zostřené vnímání a celková psychická a fyzická stimulace, díky prožitku větší empatie /vcítění se druhého/ bývá MDMA označována jako empatogen. Potenciálně vážné mohou být nežádoucí účinky extáze. Ovlivnění vegetativního nervového systému s sebou nese změny tepelné regulace a absence pocitu žízně. Může dojít k přehřátí organismu, které může způsobit poškození vnitřních orgánů a postižený může i zemřít. Dalším z možných nežádoucích efektů je neurotoxicita (poškození nervových buněk). Ta byla prokázána pokusy na zvířatech, u lidí se předpokládá efekt podobný, nicméně tyto výzkumy nejsou ještě stoprocentně ověřené. Dlouhodobé časté užívání může vyústit v toxickou psychózu; pravidelní uživatelé MDMA také častěji sahají po silnějších stimulantech (pervitinu, kokainu), což je vcelku logický důsledek vyčerpání synapsí, na kterých MDMA účinkuje. Druhý den po užití extáze se většinou dostavuje nepříjemný stav v podobě únavy, bolesti svalů a kloubů, někdy deprese (smutek, úzkost), která může někdy trvat i několik dní. Jako u jiných psychotropních látek existuje i při užívání MDMA riziko vzniku závislosti. Navíc, pokud člověk trpí psychickými nebo zdravotními problémy, měl by se extázi vyhnout, pokud si nechce přitížit. Tablety Extáze taky mohou obsahovat nejrůznější příměsi, někdy dost nebezpečné. Nedobré je taky kombinovat Extázi s něčím jiným, obzvlášť ohrožující je kombinace s inhibitory MAO (antidepresiva). Nejlepší bude, když si přečtete tohle všechno a další podrobnosti, co je napsané pod kolonkou Halucinogeny/MDMA -Extáze v červeném sloupci vlevo a speciálně odstavec jak bezpečněji, pokud už se mi nepodaří vám to rozmluvit. Bezpečné to úplně není, jak vidíte. Ale je to vaše rozhodnutí. Pokud se rozhodnete to zkusit, tak musíte respektovat všechny důsledky, které to přinese. Když byste se chtěl zeptat na cokoli dalšího, tak pište :-)