potíže
Kaja
Celej tejden sem v kuse smažila perník. a navíc na to strašně málo pila. Teď je to už 14 dní a pořád mě pobolívaj ledviny. Může to už bejt nějaký poškození nebo mám ještě počkat? Za obvodní lékařkou nemůžu. a nikde se nechci registrovat, jako dávat rod.číslo, jméno apod. nesmí to jít na pojištovnu. nevim jestli to chápete, ale prostě nemůže, co nějaké vitamíny, léky na předpis si eventuelně můžu sehnat... díky za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Může to být důsledek předchozího užívání, ale taky to mohou být potíže, které s tím nesouvisí. Amfetaminy snižují produkci vazopresinu, což je mozkový hormon odpovědný za regulaci objemu vody a elektrolytů v organismu. Při jeho nedostatku a současné zvýšené fyzické aktivitě může dojít k dehydrataci a k následnému poškození vnitřních orgánů. Takže je nutné mít dostatek tekutin, abyste se vyhnula dalším případným potížím, pokud jsou způsobené pervitinem. No, doufám, že těch čtrnáct dní, co tyhle potíže pociťujete, neberete... Takhle po internetu to ale asi nevyřešíme. Pokud vaše potíže přetrvávají, asi bude nejlepší, když se obrátíte na MUDr. Minaříka z Denního stacionáře, Janovského 26, Praha 7, tel 220 80 31 30 (můžete anonymně, zavolejte tam a domluvte se), ten vám určitě poradí, co se s tím dá dělat :-) Kdyžtak znovu pište. A buďte na sebe opatrnější, vyplatí se to.