Otazka
Lucifer
Proc mate prede mnou takovy tajnosti,ja vam pisu vsechno.Snad to neni nejak napichnuty,vite jak to myslim-policie a podobny...Ted se jedna moje kamaradka dostala do prusvihu.Uz kolikrat byla na vyslechu kvuli drogam,protoze ji napraskal jeden jeji kamarad.Sice tak nejak nechtic,ale stalo se.Ted jim oboum prisel domu dopis od policajtu at se ten a ten den dostavi,ze budou mit nejakej soud.Oboum dvoum je jiz 18.On to ma za to,ze na sebe prakticky pras,ze ji to prodaval a sam to bral.Byl kvuli tomu i na leceni,ale byl tam jen proto,ze mu jeho matka zaplati dluhy,kdyz tam pude.Ted si ovsem vali vklidu na smahu dal.Ta kamaradka je tam kvuli tomu,ze to od nej koupila a brala to.Muzou za to neco mit.Nic u nich nenasli a testy jim prece nemuzou udelat,kdyz nebudou chtit.Nebo je k tomu snad muzou donutit?Nekde jsem slysela,ze ne,ze s tim musim souhlasit.Treba u me by s tim museli souhlasit rodice,protoze je mi 17.Ale kdyz u nich nic nenasli,to znamena,ze nemaji zadny dukazy.A jeste porad nevim,jak poznam,ze v tom litam,podle toho co jste mi napsala,mam pocit,ze to clovek nepozna snad nikdy,protoze je furt v pohode.Tak ja uz teda nevim.Zatim nashle.Lucifer

Odpověděl: Bára Orlíková
Stránky Drogové poradny jsou veřejně k dispozici. Takže je může vidět kdokoli, kdo si najde tuhle adresu. Nicméně, s policií v tomto ohledu nespolupracujeme, nehrozí, že by si z těchto stránek stahovali informace o lidech, kteří sem píšou :-) Pokud maj vaši známí problémy s policií a hrozí jim nějaké nepříjemnosti, můžou se obrátit na Právní poradnu A. N. O., kde se zabývají drogovou problematikou (kontakt najdete v šedém sloupci vpravo) a určitě by jim poradili, jak v jejich případu postupovat. Nic konkrétního vám k tomu neřeknu, protože ten případ neznám. Můžete se kdyžtak podívat v červeném sloupci vlevo do kolonky Drogy a zákony a najít si tam, jaké trestní sazby jsou za prodej drog a za přechovávání drog. K testům musíte dát souhlas, to je pravda. Pokud nejste plnoletá, tak by se asi vyžadoval souhlas rodičů. Jak je to s důkazy, vám opravdu nepovím, to bych musela mít o té záležitosti víc informací. K tomu, že máte pocit, že před vámi něco tajím - myslím, že o mně máte víc informací, než kdokoli jiný z lidí, kterým odpovídám, nemám pocit, že by bylo nutné poskytovat informací víc a nabídka, že si o tom můžem promluvit osobně, je myslím vcelku fér :-) A k té závislosti - člověk to nemusí odhadnout, ale zpravidla to pozná ve chvíli, kdy už to dávno v pohodě není a neví si s tím rady - a to může být dost znenadání. Existují kritéria Světové zdravotnické organizace, podle kterých se posuzuje závislost. Kdžy budete chtít, můžu vám je poslat :-) Zatím se mějte hezky.